Buzzz Geplaatst: 26 juli 2005 Geplaatst: 26 juli 2005 Eindelijk heb ik op mijn DBOX2 een Neutrino image draaien (kabel-tv, maar volgens mij hoort dit topic wel hier thuis, en niet bij DVB-C), dit o.a. vanwege de handige direct-opname functie, maar nu loopt hij om de haverklap vast. Wanneer ik hem bijvoorbeeld in standby zet (zowel soft standby als hard standby), kan ik hem vaak niet meer terug aan zetten, dan moet echt de stekker er uit voor een harde reset. Het apparaat activeert zichzelf niet meer voor timer-opnamen, de web-interface, ftp, telnet etc werken op dat moment ook niet meer, de box lijkt echt totaal vastgelopen te zijn. Met mijn Enigma image (RuDream) had ik dit ook wel eens, maar veel minder vaak (zeg 1 keer per week / 2 weken, niet super hinderlijk). Is hier een reden voor te verzinnen? Loopt er ergens een applicatie / process wat de zaak verstiert? Ik zou me namelijk kunnen voorstellen dat een half of slecht geconfigureerd image allerlei processen heeft draaien, die niet nodig zijn, waardoor de box van slag kan raken. Vreemd is ook dat het moment van vastlopen totaal willekeurig lijkt te zijn, de ene keer loopt hij wel vast na het standby zetten, de andere keer niet. Makkelijkste oplossing is natuurlijk "Installeer een ander image!", maar dat wil ik liever niet. Dat staat garant voor het flashen, configureren en installeren van plugins van tientallen verschillende images, en dan maar afwachten of het een keer goed blijft gaan. Ik zoek dus eigenlijk informatie over de diverse processen of applicaties die draaien op een (Sportster) Neutrino image, en de eventuele known bugs daarvan, zodat ik mijn huidige image wat kan finetunen tot een stabiel OS. Wie kan mij helpen? Nokia D-BOX II AVIA500 - Multicam 3.0 - Sportster Pro 1.10 RC010 - NewCS 1.50 - CCcam 2.04 Nokia D-BOX II AVIA500 - Sportster Pro 1.10 RC010 - CCcam 2.04
Gast Geplaatst: 3 november 2005 Geplaatst: 3 november 2005 Hallo, ik heb sinds kort ook een dbox en heb hetzelfde probleem, kan iemand mij er ook aan helpen?? greetz roy
Gast Geplaatst: 13 december 2005 Geplaatst: 13 december 2005 ik heb dat probleem ook ik draai de sportster image van psycho multicam 3.0
Gast Geplaatst: 14 december 2005 Geplaatst: 14 december 2005 Probeer de rootupdate 16 eens te installeren. Zeer grote kans dat deze werkt. Ik had namelijk hetzelfde probleem, en na de rootupdate loopt hij als een zonnetje, nooit meer vastlopers!!!! Is te downloaden van de Sportster website. Daar staat ook een beschrijving hoe je hem moet installeren, maar het is echt heel simpel. Laat me maar weten of het heeft gewerkt!! Succes
msnatm Geplaatst: 21 december 2005 Geplaatst: 21 december 2005 Voor mij lag de oplossing door het opnieuw flashen van de dbox in het menu met een verse image gedownload van de sportster site. Allerlei hangers ed traden op door het flashen van backup images van de ene naar de ander dbox. Ik weet niet waardoor, maar het heeft mij wel geholpen. Groeten, msnatm
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen