Gast Geplaatst: 31 juli 2005 Geplaatst: 31 juli 2005 Hoi allemaal, Het lijkt me wel leuk om een motortje op m'n schotel aan te sluiten. Maar ik zie in het menu van de TF instellingen over DiSeqC 2 en Usals. Betekend dit dat ik dan geen positioner nodig heb? Bedankt, Maurice
Melle Geplaatst: 31 juli 2005 Geplaatst: 31 juli 2005 Een Topfield is geschikt voor een DiSeqC motor, die tussen de LNB en de ontvanger aangesloten wordt zodat hij de spanning etc van de ontvanger krijgt. Als je met een positioner wilt werken en een Topfield heb je een V-box nodig die de signalen vertaald en doorgeeft aan de positioner. Gebruik hier een StabHH120 DiSeqC motor en de instellingen zijn Usals (DiSeqC 1.3). Het draait langzamer dan een 36 volt motor, is wel stiller, maar het duurt langer voordat je van de ene kant naar de andere bent. Dit gaat met een snelheid van ong. 1 seconde per graad, afhankelijk van het feit of een zender horizontaal of verticaal uitzend. Op horizontale stand krijgt de motor een 18 volt en verticaal een 13 volt. Met DiSeqC 1.3 werken bevalt mij goed, het motortje draait al een jaar of 3 a 4 probleemloos. Melle DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen