Bigfoot Geplaatst: 1 augustus 2005 Geplaatst: 1 augustus 2005 Is er al wat meer bekend van de oorzaak van het wegvallen van signaal bij de Dreambox 7020 op de Nederlandse transponders? Ik vind het heel raar dat het alleen op die transponders speelt. Zijn die niet goed gericht ofzo?
Ome Merde Geplaatst: 1 augustus 2005 Geplaatst: 1 augustus 2005 ik heb dan wel geen 7020 maar ik ben dit verschijnsel (behalve RTL4 en RTL5 afgelopen week) nog niet één keer tegengekomen ... merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 1 augustus 2005 Geplaatst: 1 augustus 2005 Enige wat ik weet is dat de tranponder van Ned 1,2,3 (12513 Mhz) qua signaalsterkte wat zwakker is dan bv RTRL 4,5 (12341 Mhz).
Bigfoot Geplaatst: 2 augustus 2005 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2005 Is in andere topics ook gemeld al eerder. Heeft ook wel te maken met de verticale afstelling van de schotel. Als ik de LNB's wat hoger plaats lijkt dit niet meer te gebeuren. Ik denk dat het komt doordat de gebruikte satelliet aan het verouderen is, en daardoor meer beweegt dan normaal. Als de schotel niet optimaal is uitgericht kan het voorkomen dat je net naast de transponder kijkt. Die van de genoemde kanalen zal misschien ook nog eens wat schever kijken? Het gebeurde bij mij dat het signaal opeens van 85% naar 55% daalde zonder weersverslechtering.
Ome Merde Geplaatst: 2 augustus 2005 Geplaatst: 2 augustus 2005 dat zou kunnen. ik heb mijn Alps 0,7dB twin-lnb wel wat scheef op de feedstang staan. hiermee behaal ik 10% meer SGN dan wanneer die "normaal" recht zit. merDe deze ruimte is te huur
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen