Gast Geplaatst: 1 augustus 2005 Geplaatst: 1 augustus 2005 ik heb een nokia dbox2, met een avia 500, en 2 keer AMD chips erin, na heel veel experimenteren en proberen het is me gelukt om hem in debug mode te krijgen, en ook is het me gelukt om een image die goed werkt op een 2x intel erin te flashen. alleen lijkt het alsof de tuner defect is, ik heb vanuit de box totaal geen beeld, geen signaal, niet met goed werkende settings en ook niet met zoeken op transponder, en ook het doorgeluste signaal, dus de 2 coax aansluitingen, geven een heel slecht beeld op de tv, heel veel storing, en ik weet 100% zeker dat dat niet aan de kabels ligt maar aan de box. klinkt dit als een defecte tuner?? of zou het kunnen dat de uucodes van een amd anders zijn ?? volgens mij is de box gaar..... :-( deze image in een andere dbox2 met 2* intel draait dus goed, dus het ligt niet aan de settings of de via file. ook heb ik deze image op een andere dbox2 met amd chips zien werken, dus aan de image ligt het ook niet.
Gast Geplaatst: 1 augustus 2005 Geplaatst: 1 augustus 2005 aaaah, bij de 2xamd moet je het schrijfslot opheffen, dit doe je door de 2 pinnen bij de kaartlezer te verbinden. heb je toevallig de achterliggende metalen plaat geraakt en een knetter en/of vonkje gehoord of gezien?? grtz
JohnT Geplaatst: 1 augustus 2005 Geplaatst: 1 augustus 2005 Klinkt inderdaad als een defecte tuner/modulator. Mischien vindt je hier meer info; dBox2-Hardware. Hier wordt onder andere gezegd dat het vaak de ingangs trap is die defect raakt. Solderen maar... JohnT Philips DBoxII-ide sat, Sagem DBoxII-ide cable, Nokia DBoxII cable, Sky Digibox, Samsung DCB-9401R, Topfield TF5300k, DCB-H360R.
Gast Geplaatst: 2 augustus 2005 Geplaatst: 2 augustus 2005 nou, omdat ik geen 9 volt op die 2 pinnen had, maar slechts 2 volt, stond hier op het bord dat je dan een 9 volts blok op die pinnen aan moest sluiten , en aangezien je ze daarna moet kortsluiten, heb ik dus inderdaad wel een vonkje gezien ja, maar dat is logisch. was ook een beetje een alles of niks poging, aangezien ik al weken bezig was met die box, en maar niet verder kwam. maar nu is het dus waarschijnlijk niets meer.. :-(
Gast Geplaatst: 2 augustus 2005 Geplaatst: 2 augustus 2005 schroef je boxje eens open, als je voor je box zit, zit er aan de rechterkant achter de metalen plaat een transistor waarbij op de print de naam ts11 staat. meet eens ff wat de spanning is op de pootjes van die transistor grtz flea
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen