Gast Geplaatst: 2 augustus 2005 Geplaatst: 2 augustus 2005 Wat is de eenvoudigste manier om opnamen welke zijn gemaakt met de pvr5020 nadat ze via de usb aansluiting op de pc zijn gezet op dvd te branden? Ik krijg een *.avr bestand en Nero Mediasuite snapt niks van dat bestand.
crazymans Geplaatst: 3 augustus 2005 Geplaatst: 3 augustus 2005 Volgens mij is er 1 product dat het rechtstreeks zou moeten kunnen: DVR-Studio. Je kunt ook mbv. PVAStrumento of ProjectX van de .avr eerst een MPG maken maar dan zit je met de 2 Gb. beperking (de 5020 splitst alles op in stukjes van 2 Gb). FF Googelen lijkt me. ```````,,, ``````(- o)`````` Niets is helemaal waar, -oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet! Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli
cracker12 Geplaatst: 3 augustus 2005 Geplaatst: 3 augustus 2005 Ik heb - ook na een tip in dit forum - het programma MPEG-VCR aangeschaft voor een paar tientjes: ik heb nog niet eerder zo'n snelle en nauwkeurige mpeg-editor gezien. Hij leest net zo makkelijk .avr in en schrijft je bewerkte bestand als mpeg2 weg in een paar minuten. Het geld dubbel en dwars waard. Proefversie te downloaden op www.womble.com. Cr.
Gast Geplaatst: 4 augustus 2005 Geplaatst: 4 augustus 2005 bedankt voor de reaktie. DVR-studio het ik ondertussen geprobeerd. Wel vaag dat als ik ervoor kies direkt een dvd te bakken het geluid wegvalt. MPEG-VCR ga ik proberen.
gbels Geplaatst: 6 augustus 2005 Geplaatst: 6 augustus 2005 Ik heb ook womble geprobeerd, maar als ik er een mpeg2 van maak, geeft nero bij het branden van de DVD aan dat het geen geldige mpeg2 file is. Zie ik wat over het hoofd, of moet ik speciale instellingen doen? Kun je misschien een korte beschrijving van de stappen/instellingen geven?
cracker12 Geplaatst: 6 augustus 2005 Geplaatst: 6 augustus 2005 Ik heb net nog even een testje gedaan: 1. In MPEG-VCR je selectie wegschrijven als Program stream (en niet als Transport stream; misschien zit hier de fout) 2. Nero 6.6.0.15 > Maak uw eigen DVD-video 3. mpg importeren en branden 4. klaar Werkt als een trein! Succes. Cr.
p1ppo Geplaatst: 7 augustus 2005 Geplaatst: 7 augustus 2005 Of via projectx... Krijg je 2 streams deze via tmpenc dvdauthor samenvoegen en branden maar. dm500s echostar 5020 (160gb Wavefrontier T90 (1-5-13-19-23,5-28
Gast Geplaatst: 22 augustus 2005 Geplaatst: 22 augustus 2005 Het wegvallen van het geluid in DVR-Studio Pro heb ik ook een paar keer gehad, ik check de DVD-bestanden daarom altijd even in DVDshrink. Héél belangrijk bij DVR-Studio Pro is dat je opnamen in 4:3 en 16:9 (anamorphic breedbeeld) strikt gescheiden houdt (denk hierbij ook aan reclame-onderbrekingen, en fragmenten van andere programma's rond het programma dat je eigenlijk had opgenomen). Als je het door elkaar laat staan, gebeurt het vaak dat het programma blijft hangen en eindeloos grote .VOB-bestanden maakt, net zolang tot je harde schijf vol is. Dit is een bekende bug en er wordt aan gewerkt, maar in de huidige versie is het nog niet opgelost. Zijn opnamen in 4:3 en 16:9 gescheiden van elkaar, dan gaat het converteren behoorlijk snel en is de kans op wegvallen van geluid miniem. Maar wel altijd even checken natuurlijk. Leuk is trouwens dat DVR ook HDTV opnamen om kan zetten (de 5020 kan HDTV weliswaar niet weergeven, maar je kunt het wel opnemen).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen