Ga naar inhoud


nftytool Infinity Phoenix usb


Gast elbomba

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Lamko
Uit de install file
INSTALL instructions for nftytool

0. ./configure
1. make
2. (become root if needed)
./nftytool -h


nftytool requires libusb and usbfs.


ik heb libusb en usbfs, maar ik blijf die foutmeldingen houden. En ik raak er langzamerhand van overtuigd dat het niet werkt op een standaard Ubuntu 7.10 server distri. Is er iemand die het wel heeft werken onder Ubuntu 7.10 server ? Dat hoor ik graag want dat zou betekenen dat mijn hardware problemen geeft.

- Mijn dochter kan sneller zappen als ik....

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nou,

 

Na uren debuggen leek het alsof 'libpam-usb' package nodig was, maar bleek op mijn hardware niet stabiel genoeg. nftytool werkte na booten ZONDER USB kabel, dan USB kabel erin, eruit, erin, via nftytool enable en daarna in phoenixmode zetten op 5.58 Mhz. Maar CCcam kon de kaart niet initialiseren.

Ik moet concluderen dat mijn USB Hardware (een oude dell 4100) niet 100 % ondersteund wordt in de kernel van Ubuntu 7.10

 

Opgelost door Infinity tools te installeren op mijn NT server, die naast mijn Ubuntu staat, om via de USB kabel de programmer in Phoenix @ 3.58 Mhz te zetten, en de seriele kabel gewoon in de Ubuntu server laten zitten, Ubuntu rebooten, en ...... werkt.

Niet de fraaiste oplossing, maar het werkt voor mij wel.

- Mijn dochter kan sneller zappen als ik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik vragen mag hoe kwam je er bij dat dat ene package benodigd was en hoe dat het instabiel was op jouw hardware. En geeft een andere distro diezelfde problemen dan niet ?

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lamko
Als ik vragen mag hoe kwam je er bij dat dat ene package benodigd was en hoe dat het instabiel was op jouw hardware. En geeft een andere distro diezelfde problemen dan niet ?

Heel simpel, door trial en error. Nadat ik libpam-usb had geinstalleerd, reboot, USB kabel erin en geen usb_read()/write() errors meer zag, dacht ik : huh ? schijnbaar zit er iets in die package waardoor het USB gedeelte ineens wel ging werken.
Ik kreeg in ieder geval een nette output met nftytool als ik de status opvraagde, of enable/disable.

Maar de dmesg gaf nog steeds USB errors, en CCcam zag nu wel een reader, want er werd een kaart gedetecteerd maar bleef hangen op card init error. Na rebooten was de error dat de USB config niet gerestored kon worden.

En toen dacht ik laat maar. Na het lezen van vele soortgelijke foutmeldingen bij anderen op verschillende forums kon ik alleen maar de conclusie trekken dat de hardware die ik gebruik vanaf linux kernel 2.6.16 tot .22 niet echt lekker ondersteund wordt. En tijd om alle distri's te proberen heb ik niet. Het heeft me al genoeg tijd gekost om al m'n apps van Ubuntu 6 naar 7 te upgraden/aan te passen crazy .
Maar ik ben er zeker van dat die ook problemen opleveren met mijn hardware config
.
In ieder geval, voor mij werkt het weer, zij het met een 'windows plakband' oplossing :D

.....Nooit gedacht dat ik Windows nodig zou hebben om iets onder Linux werkend te krijgen. laugh

- Mijn dochter kan sneller zappen als ik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Als je alleen deze progger in Phoenix mode wil zetten en daarna onder Linux als cardreader wil gebruiken, dan heb je deze tool niet nodig. De truc is het vinkje aanzetten dat hij na power up in Phoenix default blijft en dat doet hij inderdaad wel. Zie pagina 11 van deze handleiding http://www.wb-store.dk/files/infmanual-nl.pdf. Ik gebruik hen nu onder Puppy Linux op COM1 als cardreader en hij werkt prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast stefan sat

Hallo,

 

Hier had ik zelfde probleem. debian lennny kernel 2.6.24

acer aspire 5680. Hoe zot ook. Maar om het te laten werken, dien je enkel de volledige installatie van nftytool te doen zoals beschreven.(libusb,libusb-dev) dienen ook geïnstallerd te zijn.

 

Voor nftytool te gebruiken,(dit is het zotte eraan)

 

eerst gewoon uitloggen. Dan de infinity inpluggen, (hij mag niet pinken of zo maar het vaste blauwe lampje moet steady branden of rood en blauw steady indien hij phoenix als startup mode heeft)

Dan enkel inloggen bij mij als normale user.

 

En hij werkt perfect.

 

Indien ik hem ontplug en terug inplug gaat het net meer enkel usb

read rite errors.

 

Als ik nu EERST uitlog, Dan de infinity ontplug, een 20 tal seconden wacht, hem terug inplug enwacht tot de lampjes steady branden, terug inlog gaat hij weer perfect.

 

Conclusie is dat het toch ergens met read write acces permission te doen heeft. Als je de infinity tracht te benaderen met ergens een verkeerde acces maak je hem ergens dol of hij bugged.Waarom ??? Dat is de vraag.

 

Met debian 2.6.24 op mijn amd 64 gaat het helemaal niet.

 

Hoop dat enkele anderen dit ook gaan proberen.

 

Het moet echt maar een klein bugje zijn ergens maar zal zéér moeilijk te vinden zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als iemand er zin in heeft zou je met gdb nftytool kunnen compilen.

En de uitkomst daarvan eens aan de developers of iemand die zelf een beetje C kan programmeren doorgeven.

gcc -g nftytool.c -o nftytool op deze manier kun je niet gebruik maken van de make commando of je moet de makefile editen om te installeren.

Maar dat durf ik zo uit m'n hoofd niet te zeggen hoe dat moet, daar is google je vriend.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...