Sterke-Jerke Geplaatst: 12 augustus 2005 Geplaatst: 12 augustus 2005 Domme vraag (waarschijnlijk): Ik heb zojuist het nieuwe boxman image op mijn 7020 gezet. Als ik onder /var een dir aan wil maken verdwijnt ie na een reboot. What doe ik fout?
Gast Geplaatst: 12 augustus 2005 Geplaatst: 12 augustus 2005 Is die reboot met opzet (via het menu) of onbedoeld (crash)? Het heeft mij een hele tijd gekost voor ik er achter was dat de Dreambox veranderingen in het filesysteem pas zo laat mogelijk naar de flash/USB wegschrijft, maar liever volledig in de cache houdt. Dit om het aantal writecycles naar de flash/USB te beperken. Erg nuttig, behalve als de box vastloopt voordat het ook werkelijk weggeschreven is. Hoevaak ik toen niet al mijn instellingen (al vloekend) opnieuw heb moeten doen! Toen ik daar een keer achter was, gaf ik met de hand een reboot na belangrijke wijzigingen, en was het probleem over. Ook het 'sync' commando via telnet had hetzelfde effect. Ik weet niet of bij jou hetzelfde aan de hand is, want ik heb een 7000 ipv een 7020, maar je zou het eens kunnen proberen. Suc6, Lion.
Gast Geplaatst: 15 augustus 2005 Geplaatst: 15 augustus 2005 Het gehele /var filesysteem is op de 7020 een tmpfs filesysteem. Ofwel, deze wordt elke reboot opnieuw als ramdisk gemaakt. Als je goed kijkt zie je ook dat bijna alle bestanden onder /var links zijn naar bestanden/directories in /usr en /etc. Als je in /etc/init.d kijkt zie je een script 'tuxbox-links.sh' welke bij elke boot in het schone /var systeem de symlinks aanmaakt. Wil je dus iets permanent onder /var hebben dan moet je het onder bijv. /usr of /etc plaatsen en het script uitbreiden zodat deze de symlinks bij het opstarten aanmaakt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen