jacobus Geplaatst: 13 augustus 2005 Geplaatst: 13 augustus 2005 Zo voeg je RTL7 toe aan je zenderlijst op een DAW SFT2000, en op de andere DAW's werkt het mogelijk hetzelfde. -druk op MENU op je AB -kies: installeren -kies: kanalen zoeken -pin code: 0000, tenzij je deze zelf hebt veranderd - Kies de juiste Disecq mode, of GEEN als je maar een kop hebt. - vink astra 1 aan - druk op groene knop (handmatig) - Zoek de volgende frequentie in de lijst: 12343, S/R 27500, Feq 3/4 , pol H Als deze er niet in staat ga je naar de laatste transponder in de lijst, deze is altijd blanco. Ga met de pijltjestoetsen naar de freq, en voer de bovengenoemde waarde in. Geef ook de S/R in en laat de rest op auto staan. - Selecteer deze transponder en druk op de rode knop op je AB (handmatig) - Nu wordt deze transponder afgezocht en de resultaten weergegeven. - klik op OK om deze kanalen toe te voegen. Druk n paar keer op exit en OK om op te slaan en uit het menu te komen. De zenders, waaonder RTL7 staan nu ergens in je kanalenlijst. Bij mij stonden ze rond de 80. Kanalen op de gewenste positie zetten in je lijst en klaar.
V70 Geplaatst: 14 augustus 2005 Geplaatst: 14 augustus 2005 Jacob, Ik heb geprobeerd op de door jouw genoemde manier ITV news, Versatel en RTL 7 aan mijn kanalen lijst toe te voegen maar op de 2000 werkt dat bij mij niet meer. Hij scant ze wel maar hij voegt ze niet meer toe aan mijn kanalen lijst. Ik heb mijn hele lijst doorgelopen, maar ze komen daar niet op voor. Dit probleem doet zich bij mij voor de 1e maal voor. Ik heb ook een DAW SCI 5100, deze voegt ze wel toe. Weet jij of iemand anders een oplossing voor mijn probleem ? Groet Otto
jacobus Geplaatst: 14 augustus 2005 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2005 ik weet niet waarom hij ze niet toevoegd. Mogelijk ligt het aan de software versie. Hij behoort, nadat hij ze gevonden heeft, gewoon toe te voegen aan de bestaande lijst, als je daarvoor kiest. Wat ik zelf wel raar vindt is de positie, deze lijkt wel lukraak te zijn. Maar om de betreffende kanalen die je hebt toegevoegd het eenvoudigste te vinden, kun je op alfabetische volgorde zoeken. (vanuit n willekeurig kanaal op de -OK- toets drukken en dan de blauwe). Ik heb zelf nog nooit problemen geahd met het toevoegen. Ik heb de RTL kanalen op de nieuwe TP toegevoegd en het versatel voetbal kanaal (andere TP). Zelf heb ik wel problemen met het vinden van bepaalde transponders, TP´s die ik gelukkig echter niet perse nodig heb. Maar dat is waarschijnlijk n hardware probleem. Ik vermoed dat ik dat probleem zou kunnen oplossen met n andere LNB. Vraag: nadat je n tranponder hebt gescand, heb je 2 mogelijkheden: -OK- om toe te voegen en -Exit- om te annuleren. Deze mogelijkheden worden in een popupscherm weergegeven op het moment dat je op n toets drukt. Werkt je software zover wel nog goed, en lijkt alles goed te gaan, maar kun je daarna de kanalen nergens terugvinden, of gaat het al in een eerder stadium mis?
V70 Geplaatst: 15 augustus 2005 Geplaatst: 15 augustus 2005 Jacob, Het gaat allemaal goed tot en met het OK intoetsen, daarna exit exit. Wanneer ik daarna in de kanalenlijst ga zoeken komen ze niet erin voor. Zoals ik al eerder aanhaalde is dit de eerste maal dat dit voorkomt, daarvoor heeft hij altijd als een "Zonnetje" gedraait. Dit doet hij nog steeds, kan alleen geen kanalen toevoegen in mijn kanalen lijst.
Gast Geplaatst: 15 augustus 2005 Geplaatst: 15 augustus 2005 Jongens, Het probleem zit hem in het maximaal aantal kanalen die de lijst totaal kan bevatten. Volgens het boekje zouden dit er zo 4000 moeten zijn, andere berichten geven max 3000 of 3500 aan. Bij mij werkt het op de 1e SFT2000 wel maar op de 2e niet. De 2e SFT2000 is echter de draaibare op 21 sats, hierdoor over het max heen geschoten. Ofwel, jullie zullen wat kanaaltjes ergens moeten wissen. Mijb tip is : de sat's die je niet kan ontvangen door bijv. vaste opstelling. Wellicht is bijv. de Nilesat in je ontvanger aanwezig met zo'n 200 zenders. Die kunnen dan bijvoorbeeld verwijderd worden. Succes Erik
V70 Geplaatst: 15 augustus 2005 Geplaatst: 15 augustus 2005 Erik, Bedankt voor de info, ik zal het een en ander is gaan wissen. Versatel en RTL 7 heb ik inmiddels in mijn kanalenlijst zitten ( Na een nieuwe scan) Alleen ITV news kan ik niet vinden, Astra2 heeft op mijn bisat wel een zwak signaal (net een puntje in het geel), maar hij scant hem wel. Dus je zou zeggen dat hij ook in mijn kanalen lijst moet komen. Alle andere zenders op Astra 2 zijn ook prima te bekijken. Wij blijven aan het zoeken want het is een door veel bekeken zender. Op mijn andere DAW SCI 5100 stond hij probleemloos in mijn zender lijst en zit aangesloten op dezelfde ALPS TWIN. Ik hoor graag verdere tips Alvast Bedankt.
jacobus Geplaatst: 15 augustus 2005 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2005 Wist ik niet. Maar dat probleem zal zich bij mij ook niet voordoen. Ik heb slechts een monoblock, met een eigen kanalenlijst, dus zo´n 1400 kanalen in totaal.
V70 Geplaatst: 15 augustus 2005 Geplaatst: 15 augustus 2005 Jacob en Erik Hartelijk dank voor de info, ik had er ongeveer 2200 kanalen instaan, heb er net een paar honderd gewist, nu voegt hij alle kanalen weer toe. Top jongens Groet Otto
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen