Ga naar inhoud

Foutje in topic starter:-)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn 7020 produceert schokkerige beelden via opnames op de hdd (maxtor160). Ik heb de oorzaak steeds gezocht in de software-images, maar ben er sinds kort achter wat de werkelijke oorzaak is.

Het viel me op dat dit schokken niet voorkomt bij opnames van vertikaal gepolariseerde zenders. Wat blijkt: bij horizontaal gepolariseerde zenders, zoals NED1, blijft de polarisatiespanning niet konstant 18v. Deze spanning valt af en toe terug naar soms 16v. Dit veroorzaakte (althans bij mij) het schokken in de opnames. Vooral als de LNB al wat ouder is wordt het probleem groter, maar ook bij nieuwe LNB's is het mis. Dit schijnt samen te hangen met de nieuwe Philipstuner die in de 7020 wordt toegepast. Deze tuner blijft regelmatig 'zoeken' en dit zou een foutje in de betreffende software kunnen zijn.

Voorlopig heb ik het opgelost door de polarisatie te sturen met mijn Nokia9500, terwijl ik kijk naar de 7020.

Ik ben beniewd naar ervaringen van anderen en of iemand een oplossing weet voor het probleem. (zelf denk ik aan een hardware ingreep, bv het plaatsen van een elcootje of zo).

Geplaatst:

Ik heb ooit een soortgelijk probleem gehad met een andere ontvanger. De 18 volt naar de LNC was inderdaad instabiel en werd veroorzaakt door een te hoge stroomopname van de (Philips) LNC. Het was maar liefst 350 mA en dit lag net over de grens wat de ontvanger kon leveren.

Misschien is dit bij jouw ook het geval en is het de moeite waard de stroomopname te meten of even een andere LNC te proberen.

Geplaatst:

Niert te geloven zeg. Eerst claimen dat alle DM7020's niet in orde zijn en nu blijkt het gewoon door de oude software die je gebruikte te komen.

Topic closed!

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.