Gast Geplaatst: 19 augustus 2005 Geplaatst: 19 augustus 2005 Hallo, Ik heb een officiele kaart, ik vraag me nu af wat ik in de dreambox moet instellen om deze te kunnen gebruiken. Welke cam ? en moet ik eventueel nog iets anders aanpassen ?? alvast bedankt
BCP88 Geplaatst: 19 augustus 2005 Geplaatst: 19 augustus 2005 Normaal lukt het gewoon met dreamcrypt. Maar let op dat je de kaart er goed hebt inzitten. Met de gouden chip naar beneden. ik heb enkele dagen gezocht naar het probleem en het was enkel de kaart die er verkeerd in zat. Kijk mescien eens in dit topic. Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini
Gast Geplaatst: 19 augustus 2005 Geplaatst: 19 augustus 2005 Hallo, het is me nog niet gelukt. Ik heb alle emu's verwijderd. Dan enkel newcamd geïnstalleerd maar alles bijft zwart. Wanneer ik de emu start komt er de melding can not decode op ( dan zou normaal binnen de 10 minuten beeld moeten verschijnen ) Steekt er nu al enige uurtjes in maar alles blijft zwart. Verder gebruik ik de laatste versie van rudream En kaart steekt in de bovenste reader met de chip naar beneden alle ideeën zijn welkom
uniden Geplaatst: 19 augustus 2005 Geplaatst: 19 augustus 2005 voor welke provider is die kaart? dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv
Gast Geplaatst: 20 augustus 2005 Geplaatst: 20 augustus 2005 Dit is een 5 in one kaart 5PLUS Smartcard VIACCESS (Sexview, Sexview-Plus, SexvieweXtra, Don\'t Panic & 24/7)12 Maanden Abbonem
Crest Geplaatst: 20 augustus 2005 Geplaatst: 20 augustus 2005 Met Hydra Phoenix en newcamd lukt het prima. Je moet wel 2 bestandjes wijzigen, nl.: In newecamd.conf: # Use emulator? EMU = yes # if both control word server and emulator keys are available for the # channel, which method should be tried first? PREFER_EMU = no En in cardserv.cfg: SERIAL_PORT = 0 TCP_PORT = 10000 EMM-G = yes EMM-S = yes EMM-U = yes SPECIAL_FEATURES = yes # # lower card slot # SERIAL_PORT = 1 TCP_PORT = 10001 EMM-G = yes EMM-S = yes EMM-U = yes SPECIAL_FEATURES = yes De updates van je CD kaart komen dan ook zo binnen. Laat even weten of het gelukt is. En: kaart met chip naar beneden in de DB!
Gast Geplaatst: 20 augustus 2005 Geplaatst: 20 augustus 2005 hallo, is dit enkel mogelijk met deze image, heb pas gimini eens geïnstalleerd en deze vind ik leuker dan de rudream image. De hydra heb ik nog niet getest Ben momenteel eens de aanpassing aan het proberen met gimini Hoe kan je het cardserv het best openen, met notepad is het nogal moeilijk
Gast Geplaatst: 20 augustus 2005 Geplaatst: 20 augustus 2005 Mijn cardserv file ziet er in gimini nu als volgt uit # # /var/tuxbox/config/cardserv.cfg # # SERIAL_PORT = 0 TCP_PORT = 10000 EMM-G = yes EMM-S = yes EMM-U = yes SPECIAL_FEATURES = yes # # lower card slot # SERIAL_PORT = 1 TCP_PORT = 10001 EMM-G = yes EMM-S = yes EMM-U = yes SPECIAL_FEATURES = yes Al de rest heb ik gewist, hopelijk mocht dit
Gast Geplaatst: 20 augustus 2005 Geplaatst: 20 augustus 2005 Ik heb dan maar de hydra image geïnstalleerd en dit werkt blijkbaar perfect. Heb alles open nu: Ik snap 1 ding wel niet: alles was onmiddellijk open zonder aanpassing van de 2 vermelde files ? De newcamd is versie 5.24, heeft het zin een recentere versie te installeren of zou het kunnen dat het dan niet meer werkt. alvast bedankt voor de goede raad
Gast Geplaatst: 20 augustus 2005 Geplaatst: 20 augustus 2005 Hydra heeft standaart een beter geconfigureerde newcamd config meegeleverd. Als je je een beetje verdiept in de configs van newcamd kan je het onder elke image laten werken. Maar is Hydra ondertussen niet een beetje outdated??
Gast Geplaatst: 20 augustus 2005 Geplaatst: 20 augustus 2005 Citaat: Hydra heeft standaart een beter geconfigureerde newcamd config meegeleverd. Als je je een beetje verdiept in de configs van newcamd kan je het onder elke image laten werken. Maar is Hydra ondertussen niet een beetje outdated?? Lijkt me ook het geval in vergelijking met de andere Maar ik ben voorlopig blij dat het al werkt De rest volgt later wel
Crest Geplaatst: 20 augustus 2005 Geplaatst: 20 augustus 2005 Citaat: Ik heb dan maar de hydra image geïnstalleerd en dit werkt blijkbaar perfect. Heb alles open nu: Ik snap 1 ding wel niet: alles was onmiddellijk open zonder aanpassing van de 2 vermelde files ? De newcamd is versie 5.24, heeft het zin een recentere versie te installeren of zou het kunnen dat het dan niet meer werkt. alvast bedankt voor de goede raad Als je die configs niet wijzigt, krijg je geen updates binnen. En je kunt beter de nieuwste versie installeren. Krijg je meer te zien als het goed is.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen