Ga naar inhoud

Opname's Dreambox

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is opnemen met een Dreambox net zo makkelijk als met een losse DVD-Hd recorder.

Als je programma's opneemt met de dreambox en je veranderd daarna van Image ben je dan alle opname's kwijt of heeft dit totaal geen invloed op de opname's. Dit vraag ik i.v.m. de aanschaf van een dreambox(ik heb nu al een Humax 5400) of een DVD-Harddisk recorder.

Geplaatst:

Oke bedankt, die DB wordt een stuk interessanter omdat ik er dan ook kwa beeld kwaliteit op vooruit ga begrijp ik uit de vele reactie's En hoe zit het precies met Abbo codes die in deze opname's terecht zouden komen. Moet je daar nog rekening mee houden of niet. Omdat ik gelezen heb dat ondanks dat je een CD Abbo heb, en je een oudere opname bekijkt de datum van het originele kaartje terugspringt naar de datum van opname. Klopt dit of is dit een broodje aap verhaal.

Geplaatst:

Dit klopt voor andere digitale tuners met opnamefunctie.

Die nemen de ruwe, ongedecodeerde satellietstroom op, die dan bij het afspelen weer door de cam met kaartje gedecodeerd moeten worden. Dan worden de kaart-updates die in dat signaal zitten dus ook opnieuw 'afgespeeld', waardoor je bij oude opnames je kaart 'terug in de tijd' kunt porgrammeren. Niet fijn.

Gelukkig slaat een Dreambox het gedecodeerde signaal op, zodat je hier geen last van hebt.

Greetz, Lion.

Geplaatst:

Doet DB dat zelf ongeacht de Image?? Zo ja, zijn er ook Images waarbij je opneemt en naar een ander kanaal kan kijken,uiteraard op dezelfde transponder,of moet je daar 2 tuners voor hebben?

Geplaatst:

met de mgcamd en scam emu kan je tegelijkertijd ene zender opnemen en andere kijken mits op dezelfde transponder...

ligt dus aan de emu en niet aan de image...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

En deze image en emu's werken altijd samen of moet je proberen een ideale match te bemachtigen. Ook lees ik dat de image's en emu's vaak via een usb stick in de DB wordt verwerkt. Wat is de reden hiervan?

Geplaatst:

Bij steeds meer images kan je per zender instellen welke emu er gebruikt moet worden. Maar vaak is het gebruik van 1 emu voldoende. Tenminste, voor mij wel. Ik kijk toch alleen maar naar het Nederlands pakket (zo'n emu is ook nodig om de legale CanalDigitaal smartcard te lezen).

De reden om een image op USB te zetten is eigenlijk alleen maar de grotere ruimte. In de Dreambox zelf zit niet zoveel schrijfruimte. Extra plugins (zoals een webbrowser enzo) passen er dan vaak niet op. Als de image op USB staat heb je daar geen beperking in.

Geplaatst:

Bedankt voor de snelle antwoorden, er is weer een hoop duidelijk geworden. Ik sla de DVD-Harddisk recorder maar over denk ik. Is die DB ook nog door te lussen zodat ik mijn Humax ook nog eventueel kan blijven gebruiken.

Geplaatst:

Je zou looptrough kunnen gebruiken naar jouw humax.

Je kunt dan echter maar één sat positie te gelijk kijken.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen