cellie Geplaatst: 22 augustus 2005 Geplaatst: 22 augustus 2005 Ik sta op het punt een 2e DB aan te schaffen, nu bedacht ik dat ik straks 2 boxen onder en boven de TV heb staan. Levert dit problemen op met de afstandsbedieningen? Reageren ze straks niet allebei op allebei de AB's? Het gaat hier over een DM7000 en een DM500. Search leverde niks bruikbaars op. Assumption is the mother of all fuckups
MagicOnline Geplaatst: 22 augustus 2005 Geplaatst: 22 augustus 2005 Ze reageren beide op de AB. Kun je er niet ééntje op de slaapkamer zetten oid? CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
Gast Geplaatst: 22 augustus 2005 Geplaatst: 22 augustus 2005 Er zijn al eens eerder andere creative ideeen beschreven, zoals een cassette doosje voor de IR ontvanger zetten.
cellie Geplaatst: 22 augustus 2005 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2005 Er bestaat geen manier om bv. 1 van de AB's met een ander protocol of frequentie te laten werken? Getverderrie, dan word het inderdaad met obstakels werken. Misschien nog iemand die iets zinnigs heeft te melden hierover? Assumption is the mother of all fuckups
Yo! Geplaatst: 22 augustus 2005 Geplaatst: 22 augustus 2005 Citaat: Misschien nog iemand die iets zinnigs heeft te melden hierover? Je kunt de AB geheel herprogrammeren met een JP1 interface. Er bestaat ook een xml file op de dreambox waar je deze codes kunt herdefinieren. Heb ik al eens eerder geopperd maar is nooit door iemand getest. In principe zou dit prima moeten kunnen werken. Zoek eens op JP1. Groet, Yo! DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.
cellie Geplaatst: 22 augustus 2005 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2005 Het JP1 verhaal had ik inderdaad het een en ander over gelezen. Is het niet zo dat dan ook de FW van de DB moet worden aangepast om met die nieuwe instellingen overweg te kunnen? Ik lees nog even verder over JP1.... -EDIT- Citaat: Er bestaat ook een xml file op de dreambox waar je .... Is dat XML file het bestand waar de IR-codes vertaald worden naar een echte actie? Hoe heet dat bestand? -/EDIT- Assumption is the mother of all fuckups
Yo! Geplaatst: 22 augustus 2005 Geplaatst: 22 augustus 2005 Citaat: Is dat XML file het bestand waar de IR-codes vertaald worden naar een echte actie? Hoe heet dat bestand? Die file is '/share/tuxbox/enigma/resources/rcdm7000.xml' (voor een DM7000 tenminste). Die mag je normaal niet aanpassen (als je de software in flash hebt staan), maar je kunt hem kopieeren naar '/var/tuxbox/config/enigma/resources/' en dan kun je hem wel aanpassen. Groet, Yo! DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen