Ga naar inhoud


uncramfs een binfile


dark-angel-djin

Aanbevolen berichten

hoi de tietel zegt het al

hoe kan ik een bin file uitpakken ik neem aan met uncramfs maar welke er is zo veel

weet iemand hier meer over

 

WAROM BIN UITPAKKEN ? ......

 

de image van de dreambox is een .img bestand en is uit te pakken en te bewerken maar ook van andere sat images .. soft ( linux ) is te bewerken maar ik kan die niet uitpakken en die zijn niet cvs

 

en ik zie dat men die bewerkt maar heb gezocht gezocht maar vind niet hoe ze in en uitpakken als dat lukt ja de rest is tesen en proberen

 

mar kan geen begin vinden de begin is natuurlijk uit en inpakken van een bin bestand

 

 

kan iemand me hier meer uitleg over geven

 

dank

djin

Link naar reactie
Delen op andere sites


bin en img zijn binary files. je moet eerst weten wat er in die bestanden staat. Is het een file system, een database etc. misschien dat je met het commando 'file' iets kan uitvinden. Of met 'strings'. De eerste probeerd het type bestand te bepalen, de tweede laat alle tekststrings in het bestand zien. Probeer het bestand eens uit te pakken, met bunzip2 of gunzip, misschien is het daar wel mee ingepakt.

Kortom, je moet eerst uitvinden welk formaat in het bestand gebruikt voordat je verder kunt. Success!

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zo ver ik weet lukt dit alsvolgt:

 

[color:"red"]# su

# pwd van su

# chmod u+x blahblah.bin

# ./blahblah.bin[/color]

 

mischien als je ./blahblah.bin --help doet dat je nog wat meer opties kan kiezen.

 

Greetz

 

Spirit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, goede tip, maar:

dit is alleen waar als de bin file uitvoerbaar is. Bv. als het een bash script is of als het een ELF binary is. Je kan het altijd proberen iig.

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi heren

allereerst bedankt om mee te denken en proberen te helpen

 

de bin file die ik wil uitpakken is geen #! /bin/bash file

 

het is een file dat als je uitpakt idd mappenstruktuur bevat zoals de mappen van linux duss

 

bin

etc

tmp

enz.. bevat

 

zoals ik al zei voorbeelt een image file ( bin ) voor een triple dragon

of een humax image

 

ben er nog niet in geslaagd om die uit te pakken

 

groetjes djin

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien bevat de bin file direct een filesystem

 

probeer eens:

 

 

 

mkdir test

mount -o loop -t auto naamvanfile.bin ./test

 

op deze manier 'mount' je een file in je huidige filesystem. Let op,

dit is dus niet uitpakken, als je de bin file verwijderd, is de

inhoud van test ook weg.

 

Je kan dan bijvoorbeeld alle bestanend kopieren:

 

mkdir test2

find test -xdev |cpio -pm ./test2

 

(dit zorgt ervoor dat filepermissies en de hele ram-bam mee gaan)

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als je wilt weten wat voor iets een bepaalde file is, kan dit met het comando file.

 

file bestandje.bin, als het een bekend formaat is, krijg je dan te zien welk formaat het is. Daarna kun je via google vast wel vinden hoe je deze opent.

 

Wat je ook kan doen, is het binaire bestand openen met een hexedittor, meestal staat in de eerste regel een header welke aangeeft wat voor bestand dit is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...