Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

We zitten dus alweer op versie 6.31. Het zou wel eens leuk zijn te weten wat nu precies de verbeteringen zijn in al die upgrades. En of ze nu werkelijk officieel zijn of dat een of andere wizzkid ze in mekaar draait.

Geplaatst:

ook goede morgen de laatste versie is 6.63 en zeker niet 6.31.vanaf versie 6.47 of 6.49 nieuwe bootloader plaatsen.in versie 6.63 kun je nu beter sleutels invoeren.

gr yugi.

Geplaatst:

Het is geen officiele FW. Als voorbeeld de sft2000 is offcieel een FTA ontvnager. Wil je deze gebruiken om via een kaart naar de nl kanalen te kunnen kijken, moet je een cardreader bijplaatsen (zit er meestal al in) en de hiervoor geschreven FW gebruiken.

( deze FW begint altijd met een 6.)

Geplaatst:
Citaat:
Het is geen officiele FW. Als voorbeeld de sft2000 is offcieel een FTA ontvnager. Wil je deze gebruiken om via een kaart naar de nl kanalen te kunnen kijken, moet je een cardreader bijplaatsen (zit er meestal al in) en de hiervoor geschreven FW gebruiken.
( deze FW begint altijd met een 6.)

Ok, duidelijk, maar die cardreader zit inderdaad in mijn sci 5100 en vanaf het begin (fw 6.15) gebruik ik hem met een Canal+ kaart. Dan heeft het dus geen zin te upgraden?

Geplaatst:

Als je er de 'supercam' in hebt zitten, een cam die alleen maar in een DAW past, dan is upraden sosms zinvol. Deze cam kan vrijwel alle soorten kaarten lezen, afhankelijk van hoe die geprogrammeerd is. Dit kun je echter niet zelf, Hierbij ben je afhankelijk van de FW. De supercam maakt géén gebruik van een CI slot. De supercam is rechtstreeks op het moederbord aangelsoten. Als je CI sloten hebt, gelden daarvoor andere regels, afhankelijk van wat voor cam erin zit.

Geplaatst:

Er zit zowel een CI slot als een supercam in. Ik gebruik echter alleen de supercam met de Canal+ kaart. Het enige dat ik uit ervaring kan zeggen is dat versie 6.15 (De versie die meegeleverd was met de ontvanger) om de haverklap vastsloeg. Daarna ging het een tijdje goed en bij 6.25 had ik geen teletekst. Nu heb ik inmiddels 6.30 en deze is behoorlijk stabiel.

Maar ik zie nooit echte veranderingen in menustructuur of zo. Dus ik vroeg me af wat de zin is van steeds maar upgraden?

Geplaatst:

Op mijn 5100 zit de versie 6.0 van augustus 2004,Ik heb nog nooit een vastloper gehad.

Ik gebruik alleen de originele CD kaart, het nut van het upgraden zie ik dus niet zitten.

Op mijn Sft 2000 wel de nieuwe bootlader en de laatste SW laten installeren daar ik bij het opschonen van de diversen kanalen de boel op de een of ander manier heb laten "ontploffen"

Na het updaten draait hij weer vlekkeloos.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Goedendag,

Ik ben in het bezit van een sft-2000. Veel plezier van het ding gehad, maar net als iedereen dient de software etc. aangepast te worden. Nu heb ik nogal wat problemen met de begrippen die rond geroepen worden. Wil iemand mij een beetje op weg helpen?

alvast dank!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen