Ga naar inhoud

tijdverschuiving TV / Radio onafhankelijk van elkaar instellen 5500

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tot mijn verbazing is het niet mogelijk de tijdverschuiving voor TV en radio onafhankelijk van elkaar in te stellen.

Ik gebruik tijdverschuiving voornamelijk bij TV, bij radio sporadisch.

Aangezien ik mijn 5500 dagelijks als radiotuner gebruik is het onzin dat die HD constant staat te draaien (slijtage, warmteontwikkeling).

Als ik de ontvanger op radio zet en via het menu de tijdverschuiving uitzet en daarna de ontvanger op TV zet is de tijdverschuiving ook in dat menu uitgeschakeld.

Naar mijn idee zou het een mooie optie zijn als dit onafhankelijk van elkaar ingesteld kan worden.

Mogelijk is er iemand die deze vraag naar Topfield kan mailen??

Geplaatst:

Een werkbaar alternatief (wat meer mensen hier doen) is om tijdverschuiving uit te zetten. Als je het nodig hebt, kun je net zo makkelijk op dat moment op RECORD drukken (ipv of gevolgd door PAUSE). Kost een seconde of twee, maar is meestal goed genoeg.

Geplaatst:

@Milo:

...met als nadeel dat je nooit even terug kunt kijken naar dat opmerkelijke TV-moment wat net voorbijkwam...

Maarruh... Dinky:

Laat die harddisk toch lekker kachelen... maakt geen ruk uit. In de PC's op kantoren staan die dingen ook dag en nacht te kachelen. En wat dacht je van harddisks in servers...

Gewoon laten draaien man, maakt niets uit. Daarnaast: als ie een keer versleten is (na 4 jaar of langer) heb je allang een nieuwe tuner, of je koopt tegen die tijd een 1 Terabyte harddisk voor een paar grijpstuivers...

Bink

Geplaatst:

Voor de levensduur is continu draaien meestal beter dan steeds opnieuw opstarten. En voor die 5W die zo'n ding gebruikt hoef je het ook niet echt te laten...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen