Ga naar inhoud

Problemen met firmwares TF5000

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie heeft dezelfde ervaringen en/of helpt me bij het oplossen van problemen?

Ik heb een aantal dagen getest met TF5000 firmware updates & downgrades en kom dingen tegen die ik slechts deels op dit board beschreven vind.

Probleem met ALLE firmwares op TF5000 (en geen probleem met TF4000) op mijn wavefrontier:

Sommige kanalen zijn gewoon niet te vinden/doen het niet. Als ik een kanalenlijst op een andere manier scan (op een losse schotel), vervolgens wél een complete lijst heb, maar dan via de wavefrontier wil kijken, dan geeft de TF5000 'geen signaal'. Voorbeelden van kanalen zijn ESP dutch (Hotbird) en Polsat Sport (Hotbird). De TF4000 doet het in dezelfde configuratie WEL en geeft bv bij ESP dutch (Eurosport) gewoon beeld!

Probleem met alle firmwares NA 19 mei 2004:

- Zappen gaat trager;

- met (30 seconden) skips pakt de TF traag of helemaal niet de decodering op. Dit geldt voor al mijn CI's.

- Als je een opname start vanaf een bookmark, en je wilt deze bookmark direct verwijderen (om zo weer 30 sec skips te kunnen gebruiken), dan haalt ie de bookmark niet weg, maar zet hij een nieuwe bookmark precies bij het begin van de opname.

De firmware van 19 mei werkt gewoon het soepelst met decoderen.

Omdat ik nu vast zit op de firmware van 19 mei kan ik dus niet alle TAPs gebruiken. Welke zijn aan te bevelen? Ik dacht aan Bookmark Request 1.1; PIPswitch en JAGsEPG.

Van de TAP 'fastcopy' weet ik dat deze NIET werkt met de 19 mei firmware. Is er een oudere versie van deze TAP die het wel doet???

Wat heb ik gebruikt:

CI's: Aston, XCam en Matrix

TF5000 en TF4000

Wavefrontier met 4 LNBs Twin Universal LNB Gold Edition 0,3 dB (Astra,

Hotbird; Astra2; Thor in order of Diseq). 2x Diseq 4/1 v2.0

Bij voorbaat dank voor alle reacties!

Geplaatst:

nou ik heb het probleem dat als ik bv sbs6 en net5 opneem dat ik dan niet meer na een andere zender kan kijken

Geplaatst:

en het probleem heb ik niet met een mrv met ucas3.1 erop 2 keer rec en 1 zender kijken maar wel met aston cam ???

in het bovenste en onderste slot

Geplaatst:

Kan zelf ESP Dutch ontvangen. Het probleem van 'geen signaal' klingt me echter bekend in de oren. Heb dat eens een tijdje gehad op tuner 2. Dacht dat het eerst lag aan de Topfield. Echter heb de hele bekabeling doorgelopen en viel me op dat de connector aan de lnb gecorrodeerd was. Deze schoongemaakt en voorzien van een lnb tube en sindsdien geen last meer van 'geen signaal'.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

Geplaatst:

nou ik zou het liefste terug gaan naar de feb firmware maar dan werkt de happy tap niet goed en die werkt wel fijn

want ik hen nu de mrv 3.1 erin zitten maar met het aanzetten dan blijft het beeld zwart en dat is niet met de aston cam

Geplaatst:

dat wil ik wel maar dan werkt de happy tap niet meer goed en vooral de functie van het tijd springen (voor de reclame)die zal ik dan heel erg missen maar ik wacht de nieuwe firmware wel af wat die verbetert en/of verslechterd

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen