Ga naar inhoud


[Seca Mediaguard] Decoderen is er al softwarematige software


Gast Saiya_Jin_Vegeta

Aanbevolen berichten

Is er voor het decoderen van een stream al softwarematige software te vinden, want alles wat ik tot nu toe ongeveer heb gevonden is bezig met het proberen een chip aan te sturen. Ik wil graag dat dit via software gebeurd.

 

Als die software er is zou ik het graag willen weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je de berichten van Saiya_Jin_Vegeta gevolgd had, dan weet je dat hij een abonnement heeft.

 

Anyway, hoe bedoel je softwarematige software. Ik weet dat er voor vdr wel dergelijke producten zijn, die dan niet meer de chip op de satkaart gebruiken maar het softwarematig afhandelen. De smartcard softwarematig oplossen zou dan in een emu moeten gebeuren, voor seca 2 is dat wisselend beschikbaar, kijk daarvoor bij het emu forum.

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik weet dat VDR inderdaad dingen kan, maar wat bij mij nog een vraag was of dat VDR dus de mogelijkheid had om zelf te decoderen. In een dreambox word dit namelijk door een chip gedaan evenals op veel sat kaarten.

 

Een ss2 en de manier waarop ik het wil gebruiken hebben geen beschikking over een dergelijke chip. Helaas bestaat er voor het programma (VLC) ook nog geen plugin. Nu ben ik aan het kijken of er software is waarmee het wel kan.

 

Ik heb namelijk een TS stream door vlc/vls gestreamd, maar die kan ik in alleen ts reader en vlc goed ontvangen. TSReader crasht alleen en vlc beschikt niet over een plugin.

 

Weet iemand of de source van vdr open is en of deze inderdaad niet de "chip" aanspreekt maar zelf de decodering doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ss2 heeft wel een hardware-descrambler aan boord, maar deze wordt niet ondersteund door de linux-drivers. Wel door de windows drivers.

Voor linux/vdr is interessant

ffdecsa of ffdecsa-concurrent (zie dvn forums)

vdr-softdevice (softdevice.berlios.de)

vdr.bluox.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...