Ga naar inhoud

Import bouqetten uit Dreambox in nieuwe settings lijst / beheren feeds

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb in mijn Dreambox de Captains lijst zitten. Hierin heb ik op de Dreambox twee bouquets aangemaakt namelijk “Feeds Oost” en “Feeds West”. Zodra er een feed beschikbaar is zoek ik deze op en plaats ik deze in het betreffende feed bouquets netjes gerangschikt met een marker tussen de verschillende satellieten. Ik wilde graag een kopie maken dus heb ik via Dreambox Edit de lijst uit de Dreambox ingelezen in een tijdelijke map op mijn hard-disk. Daarbij krijg ik de fout melding:

All files are loaded but with errors

Errors in services file: 48

Errors in bouquets file: 48

Errors in User bouquet.xxxxx.tv files(s) (TV): 63

Errors in User bouquet.xxxxx.radio files(s) (Radio): 12

De settings in de tijdelijke map zien er wel goed uit ik heb netjes twee bouquetten Feeds Oost en Feeds West met markers en de feeds die ik heb toegevoegd. Vervolgens kies ik voor Export en Export all user bouquets in Excel readable format. Vervolgens open ik een schone Captains lijst in Dreambox Edit en kies voor Import User bouquet files en selecteer het export bestand DreamBoxEdit Export Bouquets.txt echter toont dit geen bouquetten. Als ik kies voor re-import User bouquet files dan wordt de volledige export ingelezen maar dat werkt ook niet.

Als laatste gekozen voor het openen van een schone Captain lijst, gekozen voor Import user bouquets en verwezen naar de tijdelijke map waar de settings zijn opgeslagen ingelezen uit de Dreambox. Alles uitgevinkt en vervolgens de twee bouquetten Feeds Oost en Feeds West aangevinkt en gekozen voor process dit levert een fout melding op:

User bouquets imported from induvidual User bouquet files:

TV user bouquets imported: 14, errors 18

Radio user bouquets imported: 0, errors 0

Echter missen er nu een aantal feeds in de bouquetten. De log laat zien: Warning TV Favourite User bouquete … without corresponding service not loaded. Data service enz enz enz…

Vragen:

• Ik krijg dus geen goede export – import naar een nieuwe schone settings lijst. Wie weet hoe ik dit het beste kan doen.

• Wie heeft er praktische tips hoe je het beste feeds kan beheren op een Dreambox.

• Op satelliweb staan frequenties van feeds is het mogelijk deze te importeren in een settingslijst.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen