Ga naar inhoud

Comag Seca 2 CI en Diseqc motor

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik de motor (Geotrack H-120) aansluit op deze ontvanger (je weet wel, die bij zo'n discount supermarkt lag) , lijkt het of de ontvanger steeds opnieuw opstart, maar verder komt ie niet.

Iemand een idee hoe dit te verhelpen is of waar het aan kan liggen ?

Geplaatst:

Volgens de specs van de motor :

Standby :50 mA

Normal : 200 mA

Max : 350 mA

Specs ontvanger :

Stroomtoevoer LNB : 0.5 A max (=500 mA)

Geplaatst:

Heb je een goede kwaliteit Coax, om zoveel mogelijk verlies te ondervangen?

Let met de F connectors heel goed op dat er geen sluiting 1s.

Sommige Coax kabels hebben een flinterdunne mantel met vele dunne draadjes.

Er hoeft er maar 1 niet goed te zitten en je hebt een probleem.

Is mij ook eens overkomen, en ik ben een Pietje precies, maar toch zat er een draadje sluiting te maken, heb mij rot lopen zoeken.

Het beste is om eerst even de bos kabel in de kamer bij de ontvanger te leggen en aan te sluiten om te kijken of dat goed werkt.

(Eventueel als de schotel/LNB nog los ligt, deze ook)

Zo ja, dan naar da bevestigingsplek en alleen de motor aansluiten en nogmaals met ontvanger kijken of het goed draait.

Als dat zo is, de LNB erbij.

Gaat het nu fout, dan het LNB kabeltje controleren.

Gaat het dan nog niet goed, dan is de combinatie niet goed, of LNB.

Wat lengte betreft moet je met een Coax kabel tot 150m. kunnen, is wel van belang dat je dan een goede kwaliteit hebt uiteraard.

Maar erlijkheid gebied mij te zeggen dat ik momenteel een dure coax heb met dikke kern, 1,1 mm geloof ik, 45m.

Daar zit voor nood een 20 m. ..bra coax kabeltje aangeknoopt, met een kern van niets, als je er tegen blaast gaat ie krom.

Maar ik heb toch een perfect beeldje.

Het kan dus wel, alleen zit mijn moter er nog niet bij, is een noodopstelling.

Geplaatst:

Ik gebruik H41 coax.

En uiteraard begin ik met een bosje binnen.

Als ik de ontvanger er tussen uit haal en een andere ontvanger er aan knoop (humax of analoge Echostar VC70) dan gaan die gewoon aan.

Geplaatst:

Voeding van comag is niet sterk genoeg om een motor aan te sturen. Is hier al eerder gemeld en ik ken ook 2 personen die een poging hebben gewaagd. (zonder succes dus)

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Geplaatst:

Al geprobeerd met een kort kabeltje en dan een langere?

Lijkt mij toch raar, als het helemaal niet werkt.

Als er te weinig spanning is op een gegeven moment, zou je zeggen dat hij haperend moet werken.

Maar dan zie je in iedergeval wel iets, lijkt mij.

Geplaatst:

Ik heb een korte kabel gebruikt.

Lijkt me onligisch als een lange kabel het dan wel zou doen.

Geplaatst:

als ik jou was zou ik hem terug brengen,kan bij de betreffende winkel binnen een maand,heb ik ook al gedaan,nee dan maar een topfield of zo(5000ci) iets duurder maar wel een beetje heel veel beter,je kunt niet eens een sat update doen,enz enz,bovendien vind ik hem erg traag.wat hij wel goed deed was goed en snel swichen van de ene module naar de andere.Hier deed hij het ook niet lekker op de motor,advies:terugbrengen nu het nog kan.en helemaal als je de motor wilt gebruiken.En laten we eerlijk zijn:zo goedkoop is hij ook weer niet,je hebt vele andere ontvangers die beter zijn met ingebouwde interne camlezer.Ma ja dit is mijn mening,er zullen tuurlijk veel mensen zijn die wel schik met dat ding hebben,maar dit is mijn mening,speel er nog even lekker mee en als het dan nog niet lukt gewoon terugbrangen,gaat wel heel makkelijk daar.

Dreambox 7000s draaibaar

Geplaatst:

Inderdaad, als hij het met een korte niet doet, dan met een lange helemaal niet.

Zeker weten dat er niet 1 klein draadje sluiting zit te maken?

Dan de ontvanger eens meenemen naar een (vage) kennis met een motor en eens kijken wat hij daar doet.

Werkt het goed, dan zijn ontvanger eens bij jou proberen, oh, je hebt het los liggen, dus kun je het meenemen.

Wel een gedoe.

Maar je kunt ook het hele zaakje meenemen naar de rotorshop en vragen wat je met dat ding aan moet.

Misschien doet een ander merk het wel prima.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen