Ga naar inhoud

probleem instellingen disecq DM500

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben bezig met de disecq instellingen op een DM500 met de originele firmware. Ik heb de Astra1, Astra2 en Hotbird op een 4/1 diseq switch zitten. 1 uitgang van de switch is ongebruikt en wordt afgesloten met een weerstandje.

Probleem is alleen dat de Dreambox op deze switch steeds maar 2 werkende satellieten ziet. Ik krijg de Hotbird niet ingescand en als ik de kabels op de switch wissel ziet ie de andere sat weer niet. Ik heb al twee switches geprobeerd. Stteds hetzelfde. Wel goedkope, maar ze werken alltewee op m'n Topfields wel gewoon. Wie kan mij helpen? Ik heb 4 satellieten ingesteld bij de configuratie en voor de ongebruikte uitgang een willekeurige sat genomen. Die scan ik dan niet in. Wat doe ik fout?

Visiosat Bisatellite. Sky Digibox, DM7020S(120GB) en een DM600PVR(120GB). Sky Movieworld/CDS Family+Versatel/TVVLaanderen

Geplaatst:

Ik heb het zo gedaan:

Vierde poort op de switch is leeg (geen weerstandje dus, moet dat eigenlijk??). Via menu->setup->service searching->sat config kies je voor user defined. De eerste is LNB0, LNB1 en LNB2. Ik heb ze staan op Diseqc 1.0, LNB0 (bij mij hotbird) is Diseqc AA, LNB1 (astra1) is AB en LNB2 (astra2) is BA. Verder heb ik alles default gelaten. En dus geen 4e sat ingevoerd.

Weet verder niet echt iets van Disecq en switches e.d. maar deze config werkt bij mij zowel op een 500 als op een 7020. Succes!

Geplaatst:

Oke Hugo, ik zal het proberen. Thanx.

Visiosat Bisatellite. Sky Digibox, DM7020S(120GB) en een DM600PVR(120GB). Sky Movieworld/CDS Family+Versatel/TVVLaanderen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen