Ga naar inhoud

[Pioneer] Instellen Moteck SG2100A op Pioneer ontvanger

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Eerst het positieve deel.

Gisterenavond mijn nieuwe motortje er tussen gezet. Nauwkeurig uitgericht op de Sirius met een kompas, de boel aangesloten en direct een goede ontvangst. Daarna met het menu (1-2-3 knoppen) even laten zoeken en voila, daar waren de Hotbird, de Astra 1 en de Astra 2 ook. Binnen 1 uur alles draaiend en een goede ontvangst. Heel erg belangrijk is de nauwkeurigheid van werken, echt precies waterpas, dan is het een eitje.

In het +-menu de Auto-rotor aangezet.

Met de Pioneer de posities in het menu vastgelegd. Om te beginnen de TV-kanalen op Astra 2 en Hotbird ingelezen, ging allemaal goed.

Maar als ik nu zap, gaat de schotel steeds naar positie 0.

Kan ik ergens, b.v. per kanaal, de te kiezen motor-positie vastzetten?

Voorlopig heb ik Auto-rotor uitgezet en zet de schotel met het + C op de juiste positie, maar dan staat hij overal op die positie.

Wie heeft hiermee ervaring en kan mij helpen?

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Geplaatst:
Citaat:
In het +-menu de Auto-rotor aangezet.
Met de Pioneer de posities in het menu vastgelegd. Om te beginnen de TV-kanalen op Astra 2 en Hotbird ingelezen, ging allemaal goed.
Maar als ik nu zap, gaat de schotel steeds naar positie 0.
Kan ik ergens, b.v. per kanaal, de te kiezen motor-positie vastzetten?

Dat is niet mogelijk in mijn firmware.

Neem een bestaande kanalenlijst, b.v. die van Roymar, daar staan de rotor positienummers al in. 'uitalmere' heeft de lijsten van Roymar aangepast. Klik hier en kies de juiste lijst voor je decoder.
Let op!!!! als je 1 of meerdere kanalen gaat toevoegen in die lijst, verlies je de rotorpositienummer op die transponder.
In het plusmenu kan je dat niet wijzigen.

Uitlezen en aanpassen met het programma MES is wel mogelijk.

Grts, euromuis
Geplaatst:

Bedankt voor je uitleg, Euromuis.

Misschien is dit een leuke optie om in de volgende versie (5.1) in te bouwen.

Er komen steeds nieuwe kanalen en extern uitlezen en aanpassen is dan redelijk omslachtig.

Ik kom een vraag van deze strekking ook regelmatig hier tegen, en ik had al zo'n idee, men moet steeds uitgaan van de door jou genoemde zenderlijst. Er zijn er echter ook veel, zoals ik, die zelf zenders gaan toevoegen, verplaatsen, etc. en die zouden zo'n optie ook erg waarderen.

Zowiezoo waarderen wij allemaal al heel erg jouw firmware, een bedankje daarvoor mag hier ook wel eens gegeven worden. Als ik heel zwaar getafeld heb droom ik nog wel eens van de orginele software om dan met een schok wakker te worden en te beseffen dat die software er gelukkig niet meer in zit.

Voorlopig hecht ik erg aan mijn eigen zenderlijst, verzet de schotel wel met +C en wacht geduldig af.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen