Ga naar inhoud

Tuner switch werkt niet meer op tf5000pvr

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als er bij mij een opname start op rtl4 kan ik niet meer schakelen naar naar talpa terwijl ik me kan herinneren dat ie dan zelf moet schakelen naar de tweede tuner. Ik heb een twinlnb, wie weet hoe dit kan?

Geplaatst:

zet in het menu hem ééns op all tuner

als je op OK drukt krijg je een menu dan met de rode toets hem op all tuner zetten

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:

probeer even de firmware er op nieuw op te zetten

wel eerst even je zenderlijst op je PC opslaan

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:

Helaas, dit veranderd het probleem niet. Ik gebruik wel JAGs EPG, zou dit er iets mee te maken hebben?

Geplaatst:

Hahahahahaa.... leuk probleem hier... ik had het zelf ook... Heb me HOOFDBREKENS lopen nadenken waarom dat toch opeens niet meer werkt...

Maar het antwoord is ZOOOOO SIMPEL!!!!

Talpa zendt verticaal uit, in tegenstelling tot alle andere Nederlandse kanalen, die horizontaal uitzenden.

Ofwel: met doorgeluste tuner (wat de meesten hebben) kun je bij een opname niet meer switchen tussen het NL-pakket en Talpa...

Simpel he? En dus GEEN foutje van je Topfield.

Als Talpa (vanaf maandag a.s. hoorde ik fluisteren) gaat starten op de eigen transponder, is dit probleem ook weer verleden tijd.

Bink.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik geloof dat het polariteit schakelen geen probleem mag zijn als er een twin LNB geinstalleerd is.

Bij gebruik hiervan hebben beide tuners eigenlijk een eigen LNB tot hun beschikking die ze kunnen schakelen zoals ze willen.

Als je Jag EPG gebruikt, zie je geen indicatie van de actieve tuner (een groot gemis als je het mij vraagt). De enige manier om hierop nog wat invloed te hebben is door middel van het gebruik van de originele zender lijst.

Als je Jag EPG geinstalleerd hebt kun je de originele zenderlijst tevoorschijn toveren door eerst op '0' te drukken en vervolgens 'OK'. Met het rode knopje onderaan de afstandsbediening kun je dan kiezen welke Tuner actief wordt.

Probeer eens 'All Tuners'. Waarschijnlijk zit hier de feature die je zoekt...

-------------------------

Xtrend ET9000 OpenPLI

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen