Ga naar inhoud

Upgrade naar DaVinci 5 : Hoge load van enigma

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een poos zonder problemen met DaVinci 4 reloaded gedraaid. Daarna een poos zonder problemen met Gemini 2.20.

Vandaag geprobeerd om DaVinci 5 erop te gooien, ging ook goed.

Alleen, een paar schermpjes naar voren halen en enigma gaat op volledig 100 % draaien.

En dan is de DB doof voor alle overige input. De 3 knoppen oplossing is dan de enige oplossing (naast stekker eruit dan) om te resetten.

Als in het begin het nieuws wel naar voren komt (SDT menu), dan is het na een tijdje hiermee ook gebeurd; dan krijg ik de melding dat hij helaas

de lijst niet kon ophalen.

In alle versie wil hij ook geen swap bestand meer aanmaken. De HDD bestaat dan niet volgens davinci, terwijl hij deze tijdens opstart wel gevonden heeft.

Vreemde is, dat een DaVinci 4 reloaded nu ook niet meer fatsoenlijk draait.

Alles wat van deze image kon zijn op de HD heb ik gewist, erase image gebruikt, het mag allemaal niet baten.

Ik ben eerst maar terug naar gemini 2.20. Deze doet het verder wel goed.

Meer personen met davinci 5 problemen op een DM 7000 ?

Geplaatst:

Hier hetzelde probleem gehad, ik had al eerder een DaVinci op mijn hd staan naast wat ander images. Na het leegmaken van mijn hd, alle andere images eraf, was bij mij het probleem over.

DM800
Gigablue Quad+
Wave T90 / 9 lnb's 2x diseqc 10/1

Rotor schotel

Geplaatst:
Citaat:
Vandaag geprobeerd om DaVinci 5 erop te gooien, ging ook goed.
Alleen, een paar schermpjes naar voren halen en enigma gaat op volledig 100 % draaien.
En dan is de DB doof voor alle overige input. De 3 knoppen oplossing is dan de enige oplossing (naast stekker eruit dan) om te resetten.

Ik heb gemerkt dat verschillende versies van enigma binnen 1 minuut na het opstarten volledig onderuit gaan indien er nog een andere (blijkbaar incompatible) versie van epg.dat(.md5) op de /hdd staat. Die even weggooien en het probleem is opgelost.

Ik weet niet of dat hier ook het probleem is, maar het heeft mij een avond gekost dit uit te zoeken. Grrrr...

Groet, Yo!

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Geplaatst:
Citaat:
Ik heb gemerkt dat verschillende versies van enigma binnen 1 minuut na het opstarten volledig onderuit gaan indien er nog een andere (blijkbaar incompatible) versie van epg.dat(.md5) op de /hdd staat. Die even weggooien en het probleem is opgelost.

Ook al geprobeerd, maar ik ga ook voor deze optie :
Citaat:

Hier hetzelde probleem gehad, ik had al eerder een DaVinci op mijn hd staan naast wat ander images. Na het leegmaken van mijn hd, alle andere images eraf, was bij mij het probleem over.

Dan zijn alle bestanden weg en mag alles wat op de harde schijf staat, geen probleem meer zijn...

Edit :

Harde schijf leeggemaakt en alles werkt nu perfect, incl aanmaken swap. In eerste instantie had ik alles weggegooid wat maar op oude rotzooi leek (films laten staan) maar schijnbaar blijft er toch oud spul staan.
Geplaatst:

Enigma blijft inderdaad forken. Dat is goed te zien als je inlogt via telnet en zeg 'ps aux' uitvoert. 9 van de 10 keer krijg je dan 'cannot fork process' terug.

Bedankt voor het melden van de epg.dat, ik ga het vanavond nogmaals proberen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen