Ga naar inhoud

ervaring met ingebouwde satreceiver loewe concept?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie heeft ervaring met ingebouwde satreceiver van Loewe? Ik heb interesse in een Loewe concept L26 mdigital met ingebouwde satreceiver. Kost wat, maar dan heb je ook wat, dacht ik zo. Alles geintegreerd werkt net zo gemakkelijk. Mijn tweede receiver kan dan de video aansturen (dat gebruik ik zo weinig dat ik dat best met een aparte remote wil aansturen).

Werkt het een beetje? Is het aan te raden of juist niet. De concrete dingen waar ik benieuwd naar ben zijn:

*diseq 1 of diseq 1.2

*hoeveel zenders (standaard is 435, maar is dit getal hoger bij sat?)

*werkt de teletekst goed in combinatie met de satreceiver?

* ?????????????

De meerprijs is 400 euro; 300 extra voor het digital model en dan nog 100 voor de sat. Als het niet goed werkt kies ik wellicht helemaal niet voor een Loewe TV (wel mooi, maar ook duur!).

Groeten,

Jos

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Geplaatst:

Meestal zijn dat van die FTA receivers, de NL zenders kun je er dan niet mee krijgen. Tenzij het een CI ding is waar een losse CAM in past+ kaart (nog eens 150 euro erbij)

Het lijkt mij iets heel beperkts hoor, zou ik niet doen. Koop dan beter een Dreambox met een IR-oogje en verstop de Dreambox achter de TV.

Geplaatst:

Ik weet in ieder geval zeker dat het een ci heeft. Er wordt in de winkel over gesproken dat ik dan zelf nog een module en C+ kaartje moet aanschaffen (alsof ik die loewe niet zelf hoef aan te schaffen). Dus de ci is geen beperking.

Jos

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Geplaatst:

Ben zelf ook een keer van plan geweest om een loewe (nemos 32 met HD)te kopen met ingebouwde

ci-ontvanger en heb deze ook getest met een module en canaldigitaal kaart en dit werkte, alleen weet ik niet of de update's worden doorgelaten maar meestal houden de modules dit tegen

Succes "TUINTJE"

Geplaatst:

Ja, dit heb ik, in het Nederlands, maar daar staat helemaal niets in over de sat. Niet welke Diseq ondersteund wordt, niet of je extra zenders krijgt met sat, niets over de samenwerking met teletekst, niets over updates. Een ding wat ik me bijvoorbeeld afvraag is het volgende. Je betaald 1700 euro voor deze set (na aftrek bonus vanaf 28 september) inclusief satreceiver en dan heb je HD ready, maar betekent dat ook dat er later een update komt die er voor zorgt dat ik ook HD uitzendingen kan ontvangen met de sat? Waarschijnlijk niet, maar niemand kan me hier iets zinnig s over vertellen. Ik heb de vraag ook bij Loewe liggen, maar het lijkt alsof ze zelf de specificaties niet hebben. Vandaar mijn vraag naar ervaringen.

Het blijft een mooie tv en een goed merk, maar de basic uitvoering van deze tv, samen met een losse dvb-s (1300 euro vanaf 28 september) heeft weer geen hdmi of dvi en dat wil ik toch echt wel als ik nu een tv koop. Anyway, vandaar mijn vragen over de set met sat receiver.

Groeten,

Jos

Geplaatst:

De TV mag HD ready zijn, maar ik bewijfel of de receiver dat is. Er zijn nog nauwelijks receivers op de markt met de H.264 MPEG-4 decodering die je straks voor HDTV nodig hebt, laat staan dat zo'n toch redelijk zeldzame inbouw module dat nu alk zou hebben.

Geplaatst:

Nadeel met alles in 1 vind ik altijd, gaat het ene kapot heb je ook niets meer aan het andere. Koop je later een echte hd receiver kan je die andere op je slaapkamer zetten (en de tv is mss ondertussen al versleten)

Geplaatst:
Citaat:
Nadeel met alles in 1 vind ik altijd, gaat het ene kapot heb je ook niets meer aan het andere. Koop je later een echte hd receiver kan je die andere op je slaapkamer zetten (en de tv is mss ondertussen al versleten)

Bij Loewe is de binnenkant opgebouwd als een computer, je kunt die modules dus eenvoudig vervangen of updaten. Daar hoef je het niet voor te laten.

Loewe.jpg

Loewe2.jpg
Geplaatst:

Citaat:
Bij Loewe is de binnenkant opgebouwd als een computer, je kunt die modules dus eenvoudig vervangen of updaten. Daar hoef je het niet voor te laten.

Dat is wel waar, maar die modules zijn specifiek gemaakt voor dat toestel, dan wel die generatie van toestellen. Het is helemaal de vraag of Loewe over zeg vier jaar nog van plan is om gewijzigde of nieuwe modules op de markt te brengen voor de dan 'oude' toestellen.

Bij PC modules ligt dat heel anders. Daar zijn die kaarten wel gestandaardiseerd, en is het vanwege de enorme markt altijd wel lonend om één of ander obscuur kaartje op de markt te brengen. Zolang er wereldwijd voldoende afzet bestaat kan dat uit.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen