Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie kan mij helpen om een poolse pioneer te pathcen zodat hij CD kaarten kan lezen.Het is het type BCT-1430 met de op de print het type BNP1323-B

Ik kan normaal laten zoeken met een CD kaart maar ik krijg geen beeld.

bij voorbaat dank

Chris

Geplaatst:

Bedankt voor je snelle reaktie maar het lukt nog steeds niet ,ik kan hem wel

in dl zetten maar krijg er nog geen firmware er in de print wat er in zit is

BNP1323-B let op geen C of Y maar een B deze staat niet vermeld bij pionero

de flash wat er in zit is van toshiba TC58FVT400FT-10,deze zit er ook in voor de kan lijst.het enige wat ik wil is dat hij de CD kaart leest, maar helaas lijkt het erop dat er een soort regiocode in zit.

wie weet raad

gr chris

Geplaatst:
Citaat:
Bedankt voor je snelle reaktie maar het lukt nog steeds niet ,ik kan hem wel in dl zetten maar krijg er nog geen firmware er in
gr chris

Ik heb je berichten eens bekeken en volgens mij heb je nog niet erg veel ervaring met het patchen van een Pioneer decoder (firmware 1430) klopt dat ??
Een poolse decoder met /b op het moederbord is volgens mij gewoon te patchen.

Hoe zet je de firmware in je decoder?
Jtag of met twee kabels (serieel/parallel)
De kabels moeten 1:1 zijn (pen 1 naar pen 1 enz.) dus voor de seriele kabel geen nulmodem kabel gebruiken.

Geef eens wat meer info, of als je hulp nodig heb ter plaatse, geef dan je woonplaats zodat iemand in je omgeving kan helpen.

Suc6
Grts, euromuis
Geplaatst:

euromuis bedankt voor reaktie.

Wat ik gedaan is via seriele poort en de printerpoort de rewciever te benaderen

ik heb hem via klem k2002 in service mode gezet ,het adres op 7FE0000 maar als ik de firmware wil schrijven dan krijg ik een foutmelding "onderhandelingsfase Fase 2 gestopt"het lijkt erop dat de bootloader de boosdoener is.Ik heb via google gezocht maar mijn pools is niet goed genoeg.zie bijlage wat ik heb gevonden volgens mij moet eerst de boot loader overschreven worden

mischien weet jij hiermee raad.Ik woon in het oosten van het land

gr chris

post-4681-1318258354,2468_thumb.jpg

Geplaatst:

Het gaat er nu even niet om wat voor firmware er in de decoder zit, dat is helemaal niet belangrijk en je hebt ook geen probleem met de bootloader.

Als je bootloader overschreven zou zijn, start je decoder niet meer op. (geen display meer)

Het plaatje is van een bootloader programma wat precies hetzelfde is als het programma Project1 wat wij ook gebruiken, zie mijn firmware in de bovenste regel van het Pioneer forum.

Dat programma is ook een hulpprogramma om de firmware te laden zonder dat je de decoder open hoef te maken en de servicemode DLo1 is ook niet nodig.

Bij gebruik van dat programma heb je alleen maar een parallel kabel nodig om verbinding te krijgen met je decoder.

Maar de fout die je krijgt: [color:"red"] "onderhandelingsfase Fase 2 gestopt" [/color] is dat de verbinding van computer naar decoder niet werkt, als ik b.v. de parallel kabel niet aansluit krijg ik dezelfde melding.

Het lijkt er op dat de kabels die je gebruikt niet goed zijn.

Heb je in de bios van je computer de printerpoort wel op ECP staan?

Lees deze berichten ook eens door: klik hier

Suc6

Grts, euromuis

Geplaatst:

Euromuis

Je hebt helemaal gelijk gehad het lag aan de printerkabel deze was niet voldoende bedraad.Ik gebruik normaal deze kabel voor mijn strong ontvanger

daar werkt hij wel mee.

Allemaal bedankt voor de hulp.

gr Chris

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen