Ga naar inhoud

Geen netwerk verbinding dream 7000

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn dreambox 7000 heeft altijd netjes gewerkt in het netwerk

Ik draai hydra final en hij zit verbonden met een level one router.

via het hydrapannel heb ik toen een emu gedownload die er voor zorgde dat de var te vol werd.(en hij liep dus vast)

Ik heb toen Hydra opniew geistaleerd met dream up en de nulmodum kabel en ook een Flash erase via de knop aan de voorkant gedaan.

Alles werkt goed maar niet de netwerk vebinding.

Ik heb van alles hier over gelezen en ook allerlei instellingen geprobeerd ook andere kabels maar ik krijg hem niet weer aan het draaien.

Kan het zijn dat er ergens in de box iets verloren is gegaan toen de var te vol werd en vast liep?

Of misschien iets anders?

Al vast bedankt.

Miquel

Geplaatst:

kan je de dreambox wel pingen ? nee ? dan heb je geen netwerkconnectie :

1. kabel/connectoren controleren

2. router checken

3. IP-configuratie checken, dus dat ie wel in dezelfde IP-reeks zit als je PC

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Hier ook 2 Db's aan een level one hangen. Weinig problemen. Wat je kunt doen is even de lan-stekker lostrekken en naar de setup van de DB gaan. Daar kiezen voor expert setup en dan communicatie instellingen, even DHCP uit of aan zetten, reboot DB, stekker terug er in en de DHCP weer aan zetten, en weer een reboot van de DB. Meestal krijg dan vrij vlot een nieuw IP van de level-one. Zo los ik het meestal op hier als de DB ff het netwerk kwijt is. Je zou de box natuurlijk ook een vast IP kunnen geven.

DM800
Gigablue Quad+
Wave T90 / 9 lnb's 2x diseqc 10/1

Rotor schotel

Geplaatst:

Vanmiddag heb ik samen met een vriend die ook een dreambox 7000 heeft en een zelfde type router heeft alles nog weer na gekeken

Met de router is niets mis en met de kabels ook niet want zijn box werkt er wel gewoon op.

We hebben de dreambox opengeschroeft en zien dus geen lampjes op de print branden.

We gaan er dus een beetje van uit dat het een hardware probleem is.

We hebben een mail naar Dream multimedia in Duitsland gestuurd met de vraag wat het kan zijn en hoe op te lossen.

Ik laat weten wat daar uitkomt.

Miquel

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen