Gast Geplaatst: 26 september 2005 Geplaatst: 26 september 2005 als je een humax5400z hebt, en een originele canal digitaal kaart, wat is dan de beste instelling voor de humax ? Gewoon de laatste originele firmware erinzetten ? hij heeft er een aston cam 1.05 bij, maar krijgt regelmatig bij het zappen nu ci initializing in beeld. ( er zit nog een toh versie in , weet helaas nu even niet welke) heft verder totaal geen verstand van ontvangers, en heeft hem alleen nodig voor de nederlandse zenders, en ik heb uiteraard geen zin om elke week iets aan te moeten passen, dus wie weet er een goede instelling die blijft draaien ?? ( de kabel van de satellietschotel gaat naar de humax, en van daaruit naar een 2eontvanger, een philips, alleen als hij nu op de humax op talpa kijkt, schakelt hij het signaal naar de 2e onmtvanger uit , en kan daar geen zender meer op ontvangen worden, rara hoe kan dat ?? ( vreemde is dat , volgens zeggen, hij de volgorde van de ontvangers omruilt, het dan ook gebeurd, dus van de schotel eerst naar de philips en dan naar de humax, valt ook het beeld uit als op de 1e ontvanger talpa aangezet word. iemand daar een idee over ?
Gast Geplaatst: 26 september 2005 Geplaatst: 26 september 2005 De CI melding kun je uitzetten in het Hot menu. Als je Talpa kijkt via de MTV transponder: deze is horizontaal gepolariseerd. Alle NL zenders zijn vertikaal gepolariseerd, dus deze vallen uiteraard weg.
FredjeV Geplaatst: 26 september 2005 Geplaatst: 26 september 2005 Je kan niet met twee ontvangers op een LNB kijken. Hiervoor moet je een tweede LBN of duo plaatsen. Als je alleen gebruik wilt maken van de kaart in de CI heeft het plaatsen van ToH software geen nut. Fred Rebox RE8500 V2.11.34
guykers Geplaatst: 26 september 2005 Geplaatst: 26 september 2005 Zoals FredjeV zegt: Als je alleen op astra uitgericht bent, je wilt alleen de nederlandse zenders bekijken dmv een aston 1,05 module, dan volstaat de orginele FW. Als je een TOH FW neemt, neem dan een oudere versie, ivm de stabiliteit (de nieuwere is ook stabiel, maar er zit meer poespas in ivm de emu) Het Talpa probleem kun je nu omzeilen door een nieuwere kanalenlijst te nemen waar de talpa zender al via de c+ transponder wordt uitgezonden of hem even handmatig scannen op (oude talpa wel verwijderen) 12574,25 H 22000 5/6 Nid: 53 Tid: 1109 Txp: 109 (bron King of Sat) Dan blijft jouw/zijn LNB op de Hoge Horizontale band. suc6 nobody is perfect, I ain't nobody feedback doet wonderen vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k, ultimo voor hobby
Alventali Geplaatst: 26 september 2005 Geplaatst: 26 september 2005 euuuh Is het niet makkelijkjer om dat kaartje gewoon in die philips te douwen ?? En de Humax als hobby box erbij te hebben ?? Dan hoe je helemaal geen cam te kopen. Of zie ik hier iets over het hoofd?? Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
guykers Geplaatst: 26 september 2005 Geplaatst: 26 september 2005 @ Alventali Citaat: Of zie ik hier iets over het hoofd?? Ja, Zoal ik de posting lees, heeft hij 2 ontvangers, met 2 kaartjes en al een aston 1,05 module. 2 kaartjes is niet helemaal zeker, maar in ieder geval 1 seca2 kaart. De Humi staat in de woonkamer (gemakkelijk te bedienen door de vrouw) en de philips bijv op de slaapkamer. hij heeft alleen 1 single lnb, de doorlussing via de humax naar de flip. nobody is perfect, I ain't nobody feedback doet wonderen vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k, ultimo voor hobby
Alventali Geplaatst: 27 september 2005 Geplaatst: 27 september 2005 Ok Ik had ff niet begrepen dat ie 2 kaartjes had. Dat de Humax in de woonkamer staat vanwege het bedienings gemak kan ik begrijpen. De vriendin wil hier ook geen andere in de huiskamer. Dan kan de topic starter alleen maar aanraden om een LNB met 2 uitgangen te instaleren. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen