Ga naar inhoud

tuxtext font niet leesbaar

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb sinds kort een andere TV (sony breedbeeld) en daarop komt het font van tuxtxt (versie 1.91 zoals standaard in gemini 220 voor dm7020) niet goed uit. Alles wat 'onder de regel' valt is niet meer leesbaar, dus van letters als de g, y, p etc valt de onderkant weg. Heb al wat met instellingen zitten spelen qua 16:9 enzo maar dat werkt allemaal niet.

Had gevonden dat je ieder True-Type font zou kunnen gebruiken, in deze thread staat er wel wat over geschreven maar daarin wordt eigenlijk geconcludeerd dat je het font niet meer zou kunnen wijzigen in recente versies?

Iemand dit rare probleem wel eens gezien of weet iemand hoe je het font kan wijzigen?

Geplaatst:

Moet je het beeld voor tuxtxt wat uitrekken in de hoogte. Dit is ergens in een menu te vinden... (Daar waar je ook de skin kunt kiezen)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Citaat:
Moet je het beeld voor tuxtxt wat uitrekken in de hoogte. Dit is ergens in een menu te vinden... (Daar waar je ook de skin kunt kiezen)

Dan ben je dus een deel van je beeld kwijt slimmerik!

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

Het is een beetje opgelost inmiddels.

Mijn TV staat bij 4:3 uitzendingen op 'smart zoom'. In deze modus heb ik ook de tuxtxt position ingesteld, dat gaf dus problemen.

Heb nu eerst mijn TV in 4:3 gezet en zo tuxtxt afgesteld. Daarna heb ik in de tuxtxt config de 16:9 output aangezet en daarna de position nog iets bijgesteld, nu zijn de letters wel goed.

Wel irritant: als je een 4:3 uitzending kijkt en teletekst aanzet springt de TV van smartzoom naar 16:9. Als je nu via de mute-knop even kijkt wat er op tv gebeurd, gaat de tv terug naar smartzoom. Vervolgens weer via mute terug naar teletekst en dan wordt het formaat door tuxtxt niet teruggezet naar 16:9, met als resultaat dat de randen buiten het beeld vallen. Verre van ideaal dus en lijkt me overigens een bug in tuxtxt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen