Gast Geplaatst: 29 september 2005 Geplaatst: 29 september 2005 Ik heb de laatste tijd een paar keer problemen gehad bij het uploaden van images waardoor de DB niet meer wou booten. Door er via Hyperterminal te verbinden kon ik zien dat deze ofwel vast hing tijdens de boot of in een boot loop zat, laatst kreeg ik enkel "uncompressing Linux" en daarna herbegon de boot weer. Via dreamup connecteren ging ook niet meer doordat hij niet ver genoeg ging in zijn boot voor DreamUp te box te herkennen. Nu heb ik een manier gevonden om deze terug tot leven te krijgen, enkel vond ik hier nergens een uitleg over op internet. Wat ik deed was het volgende: - Nulmodem verbinden - Steker eruit - Hyperterminal starten met com settings 115000/8/NONE/Xon-Xoff - Stekker erin - bij het verschijnen van de box versie "DM500" direct op Enter duwen - In het menu dat verscheen "Baud Rate" selecteren en dan optie 6 "115000" - Dan in het menu optie 3 "Change Boot Device" en weer optie 003 "Serial" kiezen - Dan de laatste optie kiezen "Continue Boot" - Je komt dan in een scherm met tekst, van hieruit kan je in Hyperterminal een bestand verzenden, gewoon recht klikken in het venster en daar "Bestand Verzenden" kiezen, selecteer een image (erase.img is ook goed) en verander het protocol van Z-Modem naar Kermit. - Het verzenden kan tot 45min duren. - Daarna kan je terug via DreamUp connecteren. - Je moet dan nog eens de image van jouw keuze erop zetten. En werkt hij terug. Ik zeg wel dat dit bij mij werkt, of dit de juiste methode is weet ik niet, maar ze heefd me toch al 3x mijn dreambox tot leven geroepen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen