Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo daar is ie weer.in het hooftmemu zijn de balkjes OPNEMEN EN HARDE SCHIJF OPTIES grijs kan er dus niets mee hoe worden ze blauw

Geplaatst:

hij zat er los bij heb hem er ingezet en 2 stekkertjes aangesloten voor de rest niets gedaan

Geplaatst:

begrijp niet wat je bedoelt .wat is jumper /master kan ik dat ergens in het menu vinden ?

Geplaatst:

Dat zijn jumpertjes die je op de schijf prikt. zit tussen je IDE aansluiting en de aansluiting voor de spanning

Op je schijf staat meestal ook een plaatje met wat elke jumper instelling doet.

Master/Slave of Cable select

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Als dit niet, of de oplossing is moet je de aansluitngen op de HD eens nagaan,

of anders een andere HD proberen. dus niet alleen de IDE kabel maar ook de voeding naar de HD.

Als dit niet werkt ga eens langs de satboer?

Geplaatst:
Citaat:
ok jumper verplaatst en nu doet hij het

Als er maar één harddisk in zit, dan maakt het toch niet uit hoe de jumper staat?

Laatst heb ik er een nieuwe settingslijst ingezet en toen waren de optie's harde schijf en opnemen ook grijs. Ik weet alleen niet meer wat ik toen gedaan heb om het op te lossen, waarschijnlijk een keer uit en aan gezet.
Geplaatst:
Citaat:
Citaat:
ok jumper verplaatst en nu doet hij het

Als er maar één harddisk in zit, dan maakt het toch niet uit hoe de jumper staat?
Jawel want anders denkt de receiver dat het een slaaf van hem is. Mooi dat het opgelost is.
Geplaatst:

en bij een Western Digital harde schijf zou ik de jumper maar helemaal verwijderen,

anders werkt ie echt niet.

VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen