sretlow Geplaatst: 8 oktober 2005 Geplaatst: 8 oktober 2005 Als ik een file upload op mijn nas (gemount als hdd op mijn dreambox) en ik bekijk deze file dan werkt dat goed. Echter kopieer ik een nieuwe versie van deze file (met dezelfde naam) erop en bekijk het dan weer dan blijf ik de oude file zien. Het lijkt er dus op dat de dreambox deze uit de cache haalt in plaats van deze opnieuw in te lzen. Klopt dat? En zo ja, hoe kan ik dat veranderen? ------------------------------------------------- *** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***
Gast Geplaatst: 8 oktober 2005 Geplaatst: 8 oktober 2005 Linux cached altijd alles wat hij leest en schrijft. Dat gaat dus bij een remote-mount niet altijd goed, omdat er dan iets veranderd kan worden buiten je systeem om, zonder dat de kernel het in de gaten heeft. Dus kan je caching meestal disablen bij remote mount's. nfs: 'noac' optie toevoegen in mount commando. cifs heb ik geen ervaring mee
Gast Geplaatst: 8 oktober 2005 Geplaatst: 8 oktober 2005 als je in linux een bestand opent, dan krijg je een file descriptor terug meestal een integer getal. Alle lees / schrijf acties gaan via deze descriptor en niet meer via de naam. dus zelfs al wijzig je de naam van het bestand, dan zal hij naar dat nieuwe bestand wijzen. En niet naar een bestand wat dezelfde naam heeft. Dus in die zin wordt ie gecached ja.
Gast Geplaatst: 8 oktober 2005 Geplaatst: 8 oktober 2005 Dat bedoel ik niet. De data zelf wordt gecached, en daardoor krijg je problemen als de data buiten de kernel om verandert, de kernel merkt dit immers niet. Reeds gecachte data wordt uiteraard wel invalid gemaakt als vanaf hetzelfde systeem (dus door dezelfde kernel) er een verandering in de opgeslagen data gemaakt wordt. Maar bij remote storage gaat dit niet op, dus moet je zelf caching disablen als dit voor je toepassing nodig is.
sretlow Geplaatst: 8 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2005 Wie weet wat het dan moet zijn met een cifs mount. Ik heb het geprobeerd om bij opties noac te te voegen aan de opdrachtregel maar dat werkt helaas niet. DUs in het mount menu heb ik dat bij opties erbij gezet en opnieuw de hdd gemount. Helaas geen verschil! ------------------------------------------------- *** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen