Ga naar inhoud

netwerk verbinding is steeds verbroken

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik mijn dreambox volledig uitschakel en zet hem terug aan dan is mijn verbinding altijd verbroken. Soms als hij gewoon aanstaat is ze ook soms verbroken. De enige manier om de verbinding terug te krijgen is de dreambox volledig uitzetten, netwerk kabel uittrekken, dreambox aanzetten en dan de netwerkkabel terug insteken als de dreambox volledig opgestart is. Kan iemand me helpen hoe ik dit probleem moet oplossen?

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Geplaatst:

Had ik ook steeds last van; telkens ik van harde schijf terug naar tv-modus ging; box offline.

Ik heb in de bios van de box de snelheid op 10m teruggebracht en link-time op 40s gezet.

Sindsdien werkt mijn 7020 haast perfekt.

Dus box aanschakelen met toets"pijl naar onder (frontpaneel)", dan met dcc in de bios gaan.

Voordien ook dikwijls zwarte opnames, nu niet meer .

gemini2.2.

succes, jan

Geplaatst:

Hoe moet ik met dcc in de dreambox raken als ik met pijl naar onder heb opgestart (hij kan dan niet verbinden met dreambox)? dan kan ik alleen maar via explorer de dreambox bereiken (daar krijg ik DM7020 bootloader Web Interface). En waar in Dcc vind ik de bios?

Geplaatst:

gewoon de box opstarten met pijl onder ingedrukt. je krijgt dan op het schermpje STOP te zien + ip-adres.

Dan dcc opstarten en telnet uitvoeren(melding van verbinding negeren). Dan zit je in de bios. Vervolgens de instellingen veranderen.

Geplaatst:

Gewoon op de stand zetten als je hem gaat flashen en dan ff met telnet naar je dreambox. Dan kom je automatisch in de bios. Dan ff de snelheid aanpassen. Ik had precies hetzelfde. Maar kijk ook ff he jumper na van je hd als die erin zit.

mvg Tompie.,

Geplaatst:

Welke jumper bedoel je eigenlijk? Ik heb je er al eerder naar gevraagd, ik ben erg benieuwd wat voor soort jumper op je hd invloed op het netwerk heeft.

(neem aan dat je niet de master/slave jumper bedoelt, want die heeft alleen tot gevolg dat je hd wel/niet gaat werken)

Geplaatst:

neem aan dat je niet de master/slave jumper bedoelt, want die heeft alleen tot gevolg dat je hd wel/niet gaat werken

Ik kreeg een conflict als ik die jumper op slave en master had staan met mijn pen drive en elke keer als de hd opstarten of werd gebruikt werd mijn netwerk onstabiel. Heb hem toen op cable select gezet en het probleem werd 80% minder. Toen nog de bios aangepast en de box draait al maanden probleemloos.

Geplaatst:

Dat je netwerk verbinding weg is als je je box uitzet is normaal, in 'standby' en werking zou hij altijd op moeten blijven. Ik denk dat dit een probleem is icm de hub/switch waarop je de box hebt aangesloten.

Is dit een 10/100 router/switch ? En hoe staat je duplex setting in het dreambox 'bios' ? Meestal als 1 van de componenten op Auto Negotiation staat werkt het alleen goed als ALLE apparaten in dat netwerk ook op Augo Negotiation staan. Dus als je speelt met 100 Full Duplex en Auto Negotiation dan krijg je het meestal wel goed aan de praat. Let wel op dat je een goede kabel gebruikt, anders ga je nooit 100Mbit halen.

Er is ook een thread over het 7020 network probleem, echter ik heb er met mijn 7020 geen last van.

Geplaatst:
Citaat:

Ik kreeg een conflict als ik die jumper op slave en master had staan met mijn pen drive

pen drive = usb storage (scsi), dus compleet ongerelateerd aan de ide bus.
Beschrijf eens wat voor conflict dat wel niet was?

Citaat:

en elke keer als de hd opstarten of werd gebruikt werd mijn netwerk onstabiel. Heb hem toen op cable select gezet en het probleem werd 80% minder.

Ik zal eens kijken wat voor invloed dit bij mij heeft, maar ik kan geen verband zien tussen het een en het ander...
Geplaatst:

Nu heb ik pas een probleem, ik heb die instellingen veranderd in de bios nu krijg ik helemaal geen verbinding meer met m'n dreambox, ik kan zelf niet meer in de bios daar blijft dhcp staan als ik pijl omlaag duw en aanzet :s

Geplaatst:

Heb je uberhaupt link status ? (brand het lampje op de netwerk poort) Probeer anders met een cross cable je DB direct op je PC aan te sluiten.

Geplaatst:

Welke instellingen heb je als laatst gewijzigd ? En als je een andere kabel tussen je router en DB probeert ?

Geplaatst:

Controleer of je in "menu (of kleine dreambox toets) - 6 - 6 - 1e optie" het netwerk wel aan hebt staan!!! En zet je dreambox eens gewoon uit (niet reset), anders worden deze instellingen niet bewaard!!!

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Ik heb al andere kabel geprobeert, ook al een andere poort op router geprobeert. De laatste instellingen die ik heb gewijzigd is speed op 10 en linkspeed op 40. Netwerk staat aan. Ik heb hem uitgezet om met pijltje omlaag te doen met reset gaat het toch niet. Kan ik vanuit de dreambox niet in de bios geraken?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen