arnoldl Geplaatst: 12 oktober 2005 Geplaatst: 12 oktober 2005 hallo all, ik neem al een tijdje op, op een nslu2. Dit bevalt opzich goed. Ik heb een tweetal scripts gemaakt welke : 1- elke min de recordings lijst update , zodat je op een tweede dreambox niet via root/movies hoeft te kijken maar gewoon via "opgenomen video bestanden". 2- elke 30 min wordt de sat.lijst en alle user bouqets geupdate op de tweede en derde dreambox. Zodat als ik beneden iets wijzig dit later ook op de andere boxen gebeurt. --let wel -- , ben geen linux expert, script zijn dan ook kaal zoder foutafhandeling enz enz draaien nu al een paar dagen bij mij zonder problemen. stap 1. pak bijgevoegde zip uit in de dreambox dir (dus waar movies staat). als het goed is heb je nu een dir scripts met daarin 2 files en een dir bouquets. stap 2. op de server moet cron draaien (doet het op de nslu2 standaard) voeg de volgende 2 regels toe aan crontab in de dir /etc * * * * * root /dreambox/scripts/updaterecordings 0,30 * * * * root /dreambox/scripts/updatebouqets thats it , zou moeten werken. grtx , arnold 997227-scripts.zip
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen