Gast Geplaatst: 14 oktober 2005 Geplaatst: 14 oktober 2005 Na veel vloeken en gooi/smijt neigingen is het me eindelijk gelukt om het mounten via nfs draaiend te krijgen. Op de pc draait nu Linux (ubuntu 5.10), wat best goed bevalt. Op de dreambox draait Gemini 2.2 e.e.a. is bedraad met elkaar verbonden via een linksys router WRT54G, met sveasoft firmware Alchemy-V1.0 v3.37.6.8sv Echter, de opnames spelen niet lekker, zowel op de box als op de pc. Iedere paar seconden hapert hij een fractie van een seconde. Het is goed mogelijk de opname te volgen, maar het is gewoon vrij irritant. Is hier iets aan te doen?
Gast Geplaatst: 14 oktober 2005 Geplaatst: 14 oktober 2005 Probeer anders n's te mounten via CIFS. Dan kun je gewoon naar een Windows-share mounten. Ik heb begrepen dat dit vaak beter werkt dan via NFS. Moet je alleen wel een Windows-pc in de buurt hebben..
guust Geplaatst: 14 oktober 2005 Geplaatst: 14 oktober 2005 Bij mij schokt het ook met nfs, met cifs loopt het perfect!
dAF2000 Geplaatst: 14 oktober 2005 Geplaatst: 14 oktober 2005 Citaat: Moet je alleen wel een Windows-pc in de buurt hebben.. Kan ook onder Linux hoor, als je Samba daarop installeert. Hier werkt 't uitstekend (gewoon om files te sharen, ik neem er niet mee op).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen