Gast Geplaatst: 15 oktober 2005 Geplaatst: 15 oktober 2005 Mensen, ik ga een rotor kopen voor mijn decoder DBR-S100NL2. Ik zie dat de lijst van roymar 8 satellieten ondersteund. Ik wil een nieuwe satelliet toevoegen en dat is 43 West Panamsat F3R/F6/F6B (beter bekend als PAS3R). Ik zie dat bij de instellingen alleen 3 satellieten ingesteld kunnen worden. Hoe kom ik aan de instellingen van de andere en hoe kan ik ervoor zorgen dat bij het scannen van de zenders uit PAS3R de juiste code wordt gestuurd naar de rotor. Groet, Rumbero
Gast Geplaatst: 15 oktober 2005 Geplaatst: 15 oktober 2005 Citaat: Ik zie dat bij de instellingen alleen 3 satellieten ingesteld kunnen worden. Geen 3 maar 4 satellieten kan je instellen in het hoofdmenu. Citaat: Hoe kom ik aan de instellingen van de andere en hoe kan ik ervoor zorgen dat bij het scannen van de zenders uit PAS3R de juiste code wordt gestuurd naar de rotor. De gegevens die je daar moet invullen kan je hier vinden, kies 1 van de vier satelliet gegevens. Tijdens het scannen krijg je niet de juiste rotor aanstuurcode, je moet dan de lijst uitlezen uit je decoder en die vervolgens gaan bewerken met het programma MES. Grts, euromuis
Gast Geplaatst: 15 oktober 2005 Geplaatst: 15 oktober 2005 Euromuis, bedankt voor de info voor het invoeren van de satellieten. Even kijken of ik de rest goed heb begrepen: - nadat ik de juiste instellingen heb gekozen, bijv. THOR ga in vervangen door de PAS3R gegevens - dan ga ik de zenders op de PAS3R scannen - dan ga ik naar +, menu, 7, 7 om de kanaallijst te lezen in MES - en nu weet ik niet meer wat ik moet doen, hoe moet ik de aanstuurcodes toevoegen/aanpassen. Sorry als ik dom klink maar dit is allemaal nieuw voor mij. Trouwens ik ga nu beginnen met de rotor te plaatsen. Heb je (of iemand anders) een goede tip hoe ik het beste kan doen op basis van mijn pioneer + euromuis. Groet, Rumbero
Gast Geplaatst: 15 oktober 2005 Geplaatst: 15 oktober 2005 Citaat: nadat ik de juiste instellingen heb gekozen, bijv. THOR ga in vervangen door de PAS3R gegevens, dan ga ik de zenders op de PAS3R scannen Tot zover klopt het. Citaat: dan ga ik naar +, menu, 7, 7 om de kanaallijst te lezen in MES En dit is niet goed, met deze optie kan je een kanalenlijst uploaden vanuit MES naar je decoder. Lees hier meer over: klik hier Citaat: hoe moet ik de aanstuurcodes toevoegen/aanpassen Lees dit bericht: klik hier Voor dat je nu een hoop vragen gaat stellen en of een motor gaat plaatsen, moet je eerst eens tijd uittrekken om het 1 an ander te gaan lezen op dit bord, gebruik daarvoor de zoekfunctie in het Pioneer forum onderaan de pagina. Zoek b.v. eens op "motorsturing" of op "MES", bergen berichten zijn er dan te lezen. Bovenstaande links heb ik ook moeten zoeken met de zoekoptie. Neem daar nu eens de tijd voor. Als je dan nog iets niet snapt, stel dan gerust je vraag. Het is voor ons niet te doen iedere keer weer op dezelfde vragen antwoord te geven, terwijl die vraag al tig keer gesteld is op dit board. Suc6 Grts, euromuis
Gast Geplaatst: 15 oktober 2005 Geplaatst: 15 oktober 2005 Euromuis, helemaal mee eens dat ik eerst de zoekfunctie had moeten gebruiken. Zal voortaan dat zeker doen. Ik zal kijken hoever ik kom met je tips. groet, Rumbero
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen