Gast Geplaatst: 16 oktober 2005 Geplaatst: 16 oktober 2005 Sinds een paar weken in het bezit van een 7020. Alles werkte OK, behalve de netwerkverbinding. Continu viel de ping weg en kreeg af en toe een reply terug. Op dit forum gezien dat het aanpassen van een aantal instellingen in het bios menu uitkomst biedt. Dat heb ik gedaan, maar zonder resultaat. Daarna heb ik ook het vaste ip adres wat ik altijd gebruik in het image, vast in de bios gezet + 'full 10Mb'. Na de activate settings heb ik nu totaal geen verbinding meer met de box. Mijn router staat overigens op autosensing dus dat is ook het probleem niet. Na diverse resets komt de netwerkpoort gewoon niet meer op. Ook diverse trucjes zoals de kabel er pas weer in doen als de box volledig geboot is werkt niet. Ik zie ook geen ledjes branden. Nu probeer ik er serieel op te komen, maar ook dat lijkt niet te werken. Als de box doorstart werkt het image overigens wel nog gewoon. Maar dus geen netwerk meer. Zijn er nog mensen die mij kunnen voorzien van een advies? Alvast bedankt. Nog even ter verduidelijking. Ik wil graag weten hoe men serieel connect op een 7020. Er zit nl een com poort op, maar ik zie daar nergens iets over terug.
Gast Geplaatst: 17 oktober 2005 Geplaatst: 17 oktober 2005 Op de dream site (en op dit forum) staat hoe je moet verbinden met de seriele poort. Is een kewstie wan een null-modem kabel aanleggen tussen je dreambox en een PC (laptop) en op de PC een tools als hyperterminal (windows) of minicom (linux)gebruiken. Daarnaast, als de auto sensing niet werkt ligt dit waarschijnlijk aan de kabel. Probeer eens een cross kabel te leggen direct tussen de dreambox en een PC/Laptop. Crosskabeltjes kan je zo kopen in de winkel en zijn erg handig in dit soort gevallen (evenals de eerder genoemde null-modem kabel).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen