Ga naar inhoud

Mount settings Pli werken niet goed.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het is me opgevallen dat de mount settings in PLi niet kloppen.

In de mount manager heb ik de volgende settings gezet:

Type: CIFS

Options: RW,soft,udp,nolock

Extra: noclock, rsize=2048,wsize=32768

Als ik vervolgens kijk met telnet wat mijn mount settings zijn dan zie ik het volgende:

//192.168.2.6/dreambox on /hdd type cifs (rw,nodiratime,unc=\192.168.2.6\dreambox,username=geheim,domain=,rsize=4096,wsize=16384)

Ik heb nog steeds opname problemen met mijn DM500 en NSLU2 nas. Daarom wil ik mijn mount settings veranderen maar schijnbaar heeft het geen effect.

Iemand enig idee waar dit aan ligt dat hij niet de mount settings gebruikt zoals ik die heb aangegeven?

Ik draai met de laatste PLi van 20 september 2005

DM 7025 - Newest LT image - internal 160Gb HDD

DM 500 - Newest Gemini image - CIFS recording to XBOX Samba server with Linux

DUO LNB (Astra 1+3) on 60cm Triax Dish

Geplaatst:

nolock en udp zijn nfs opties en werken dus niet bij cifs, noclock heb ik nog nooit van gehoord, rsize en wsize zijn alleen suggesties, de kernel bepaalt de uiteindelijke waarden (samen met de server).

soft zou wel moeten werken, maar dat is de default dus wordt wellicht niet weergegeven.

Of je hele optielijst wordt genegeerd omdat er illegale opties inzitten.

Geplaatst:

Zoals de vorige post al vermeldt, worden de opties bij CIFS door de kernel geregeld. De defaults moeten gewoon goed werken, dat doen ze bij mij in ieder geval wel. Misschien zou je eens moeten kijken naar de netwerkconfig van de pc, dreambox en wat daar tussen zit. Zitten beide kanten wel op 100Mbit, liefst full duplex? Zijn er misschien storende factoren, zoals slecht gemonteerde connectoren, andere pc's in hetzelfde segment die veel verkeer genereren, of losse aders? enz.

Geplaatst:

Ik bedoel inderdaag nolock ipv noclock (typefoutje)

Dat nolcok en udp geen CIFS opties zijn daar snap ik niks van. Heb het topic van Barabas en de NSLU2 wel tig keer doorgelezen en naar aanleiding daarvan onderstaande settings ingevuld (screenshot van barabas):

792519-osdshot-cifs-setup.jpg

De netwerksettings vwb Full Duplex zijn niet te veranderen op een DM500. Dit heb ik al eens vaker gelezen hier. Mijn switch geeft ook aan dat alles op 100/Full draait.

Ik stream niet naar een PC maar naar een NSLU2. Die kan de datastroom makkelijk aan dat is het probleem niet.

Als test heb ik vorige week een kruiskabel tussen pc en dreambox gehad en met Dreamtv getest op één van die Duitste FTA kanalen die bitrates halen van 8-9mbit. Zelfs met een kruiskabel loopt het niet lekker, blokjes in beeld, vreemd geluid etc.

Zou ik dan eens NFS moeten proberen?

Geplaatst:

Dat wat bij Options staat zijn de default NFS instellingen. Cifs gebruikt de Extra: opties.

Wat befreft het haperen bij een hogere bitrate, dit zou je mogelijk weg kunnen krijgen door in de NSLU2 1 weerstandje te verwijderen en deze op 266Mhz laten draaien ipv de default 133Mhz. De netwerk snelheid wordt er aanzienlijk beter door.

Dat zeg ik... lezen!

Geplaatst:

Ik heb verder niets verandert aan de mount settings behalve de rsize en wsize.

Kan iemand met de laatste PLi eens controleren of de settings in de mount manager overeen komen met wat linux werkelijk doet? (in linux type het commando mount)

Ben erg benieuwd...

Geplaatst:

Waar ik ook benieuwd naar ben is waar PLi deze mount opstart.

In /etc/fstab zijn ze niet te vinden.

Zit dit ergens verborgen in Enigma ofzo?

Geplaatst:
Citaat:
Waar ik ook benieuwd naar ben is waar PLi deze mount opstart.
In /etc/fstab zijn ze niet te vinden.
Zit dit ergens verborgen in Enigma ofzo?

Een truuk die ik gebruik bij Windows en vast ook wel mogelijk is met Linux is de PC/Box enige tijd met rust te laten, een setting te wijzigen in het bestand dat ik zoek, en vervolgens alle bestanden zoeken die zijn gewijzigd na tijdstip x. Al snel heb je zo het bestand gelocaliseerd. Misschien heb je hier iets aan om gericht te zoeken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen