Ga naar inhoud

DM7020 Hoe moet het nu voor een starter?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb verschillende info doorgenomen, maar het lukt niet.

Ik wil met DM-7020 programma's opnemen op mijn 2e harde schijf (O:\dreambox) (WXP) en ook de cardslots kunnen "gebruiken". Ik ben niet geïnteresseerd in cosmetica.

Ik gebruik de officiële firmware en mijn PC is via een router verbonden met de DB.

De ene raadt het gebruik van vreemde images aan, de andere zweert bij add-ons.

De ene heeft het over nfs, de andere cifs en er is ook grabbing software, als ik het goed begrijp.

Voor de camsoft is er ook al weer (configuratie)verschil naargelang het gebruikte image.

Ook dacht ik nuttig mijn CF-card te kunnen gebruiken bij afwezigheid van een interne harde schijf, maar daar vind ik heel weinig over.

Is er geen ervaren gebruiken die mij wil helpen met een duidelijk advies wat ik nu allemaal best en gemakkelijkst bij elkaar gebruik?

Lapke

Geplaatst:

Je kunt de instellingen voor opnemen vinden onder MENU>SETUP>EXPERT SETUP>COMMUNICATION SETUP

Hierin vul je het gewenste IP adres in.

Onder hetzelfde menu zie je een optie MOUNTS die geeft je toegang tot je mount setup. Hier je share instellingen van je PC invoeren.

Omdat je WXP gebruikt zou ik gaan voor CIFS dat zit nl standaard in WXP. Voor NFS moet je dingen installeren, kan ook, maar we houden het nu even simpel.

Om je cardslots te kunnen gebruiken moet je even melden waarvoor je ze wilt gebruiken. Voor CDS kun je oa. radegast, newcamd of evocamd gebruiken.

De beste optie (in my opinion) is het downloaden van het laatste Gemini image (2.2.0) en deze installeren. Te downloaden op http://www.i-have-a-dreambox.com/

Via het Blue Panel (raad eens welke knop dat oproept) via de optie ADDONS kun je daar de emu/keys/configs gewoon downloaden. Voor simpel 'ik-wil'kijken-en-opnemen-zonder-poespas' zijn de standaard configs erg goed.

Assumption is the mother of all fuckups

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen