Ga naar inhoud

Wat doet "Reload settings on Dreambox" in werkelijkheid

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nadat ik erachter gekomen ben dat het aanpassen van mijn satellietenlijst op mijn dreambox 7020 niet stomweg kan door satellites.xml aan te passen en naar mijn dreambox te ftp'en (zie (onaffe) draad hierover gisteren). Heb ik de windowsstool DreamBoxedit dan maar onder vmware op mijn linuxdoos opgestart. Het blijkt nu dat in DreamBoxEdit naast het ftp-gebeuren _ook_ nog een extra stap gezet moet worden die onder het knopje "Reload settings on Dreambox" zit. Nu zou ik graag weten welke linuxcommando's daardoor op de Dreambox in werkelijkheid uitgevoerd worden zodat ik ook "puur Linux kan werken".

linuxfreaks de vraag is aan jullie gericht

dank bij voorbaat

abu_ilya

Geplaatst:
Citaat:
Ik heb even gekeken wat DreamBoxEdit verstuurt na het klikken op "Reload settings on Dreambox";
eerst
/cgi-bin/reloadSettings]http://[dreamboxip]/cgi-bin/reloadSettings
...even wachten, en dan...
/cgi-bin/reloadUserBouquets]http://[dreamboxip]/cgi-bin/reloadUserBouquets

Dat kun je dus ook heel simpel vanuit Linux doen.

Hartelijk dank, kan je me ook even zeggen met welke tool je "gekeken hebt"
Heb ik het goed voor dat satellites.xml eigenlijk in RAM zit en pas na zo een reload in het flashgeheugen geschreven wordt?

abu_ilya
Geplaatst:
Citaat:
Hartelijk dank, kan je me ook even zeggen met welke tool je "gekeken hebt"
Ik heb een packet sniffer gebruikt om te zien wat DreamBoxEdit over het netwerk stuurt. Je kunt, bijvoorbeeld, Ethereal gebruiken. Dat is gratis en beschikbaar voor allerlei platforms, oa. Windows en Linux.
Citaat:
Heb ik het goed voor dat satellites.xml eigenlijk in RAM zit en pas na zo een reload in het flashgeheugen geschreven wordt?
Daar durf ik geen antwoord op te geven. Misschien dat iemand anders het antwoord weet?
Ik neem aan dat het ergens in een cache geladen wordt bij het starten van Enigma.
Geplaatst:

Het filesysteem van de dreambox is zo ingericht dat alle wijzigingen eerst in RAM bewaard worden, en pas bij een expliciete actie (bijvoorbeeld box herstarten) terug geschreven worden naar flash. Dit is om het aantal schrijfcycli van de flash te beperken; anders zou hij te gauw verslijten.

Zal voor satellites.xml niet anders zijn. Het is namelijk geen eigenschap van bepaalde files, maar van het filesysteem dat alle schrijfacties zo behandelt.

Greetz, Lion.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen