Gast Geplaatst: 18 oktober 2005 Geplaatst: 18 oktober 2005 Ik heb een dm7020 met interne harddisk en heb tevens een NSLU2 met USB disk. Een en ander is via een netwerk met elkaar verbonden. Is het mogelijk om de ene keer op te nemen op de interne disk en de andere keer op de externe netwerkschijf? Of moet ik hiervoor met mounts gaan klooien? Iemand een slimme truc?
Barabas Geplaatst: 18 oktober 2005 Geplaatst: 18 oktober 2005 Op zich is dit wel mogelijk je zal er wel wat voor moeten doen. De Dreambox gaat er vanuit dat er opgenomen wordt in /hdd/movie, de ene keer is dit de ingebouwde disk, de andere keer een cifs mount. Op het moment dat je naar de externe NSLU2 wil opnemen zal deze onder het mountpunt /hdd/movie moeten zitten, hiervoor zul je eerst de interne disk moeten unmounten (umount /hdd) om vervolgens de cifs mount hier aan te koppelen. Hoe je de cifs mount kunt maken is te lezen op mijn pagina'. Het ééá zul je dus zelf moeten regelen in een script dat eerst de disk unmount en de NSLU2 mount. Voor de Dreambox maakt het, wat opnemen betreft, geen verschil. Zelf heb ik geen disken in mijn Dreamboxen (7000's), opnemen naar de NSLU2 gaat zeker net zo goed als naar een interne disk maar het komt de stabiliteit van de ontvanger absoluut ten goede. Dat zeg ik... lezen!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen