Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier een TF4000PVR die niet meer wil opstarten. Ik heb veel gelezen hier, en heb vanalles geprobeerd:

- Harde schijf afgekoppeld

- Lang van de spanning afgehad

- Serieel geprobeerd verbinding te maken via Hyperterminal

- Nulmodem kabel gecontroleerd (werkend op Dreambox en Humax)

- Voeding gecheckt, alle elco's preventief vernieuwd

- Diverse programma's geprobeerd

- Zowel op een w98se laptop als een wXp pc geprobeerd

Er is op geen enkele wijze meer communicatie met de Topfield mogelijk.

Het display brandt gewoon bij opstarten, 4 puntjes, en dan terug de klok (iets donkerder, klok loopt gewoon) en standby lampje brandt. Bij het inschakelen blijft alleen de klok iets feller branden, voor de rest geen reactie.

Dit is spontaan gebeurd tijdens normaal gebruik (zonder opname).

Is er een mogelijkheid om hier een nieuwe bootloader in te zetten? Wie kan dit? Ik ben geen Topfield expert...

M_Z

Geplaatst:

ik heb er al eens een kunnen redden op deze manier!

topfield 4000 koppelen met andere topfield 4000 met een nulmodemkabel en firmware overzetten.

De kapotte 4000 hoef je dan alleen maar aan te zetten meer niet!!! dan word de firmware overgezet en werkt hopelijk alles weer vanouds.

http://topfieldsettings.tk

Geplaatst:

heb dit ook al 2x gehad vanuit het niets !!!! een dag vantevoren nog geen problemen en opeens .........geen opstart meer ik bezit de 4000pvr vanaf het eerste begin dus is al weer een oudje . gewoon NIEUWE firmware erop en dan doet hij het weer . suc6

Geplaatst:
Citaat:
ik heb er al eens een kunnen redden op deze manier!

topfield 4000 koppelen met andere topfield 4000 met een nulmodemkabel en firmware overzetten.

De kapotte 4000 hoef je dan alleen maar aan te zetten meer niet!!! dan word de firmware overgezet en werkt hopelijk alles weer vanouds.

http://topfieldsettings.tk

Ik denk dat dit ook zou moeten lukken vanaf de pc via de com-poort. Dus vanaf de pc de firmware naar de 4000 sturen terwijl je deze aanzet. Dan pakt de 4000 misschien gelijk de firmware van de pc op. Is de moeite waard te proberen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen