Gast Geplaatst: 23 oktober 2005 Geplaatst: 23 oktober 2005 Hoi allemaal, Ik heb een dreambox500c, deze wil ik v ia het netwerk mounten aan een hard-disk via MU-5000FS. om te voorkomen dat ik doorgelinkt wordt, http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...3&fpart=all heb ik doorgelezen en geprobeerd. Echter dit werkt niet. Iemand een oplossing voor me ? dm500c gemini 2.20 --> linksys wrt54g --> MU-5000FS ~> USB HD
Gast Geplaatst: 23 oktober 2005 Geplaatst: 23 oktober 2005 Even ter aanvulling, Het opnemen op de harde shijf van mijn pc lukt uiteraard wel. Het probleem is echter dat ik niet weet hoe k de harde schijf moet adresseren die aan me MU-5000FS hangt. Deze gaat namelijk vanaf het netwerk naar een samba server. Is het dus mogelijk om via een samba server op te nemen ? hopelijk krijg ik hier wel reacties op ? alvast bedankt
Barabas Geplaatst: 23 oktober 2005 Geplaatst: 23 oktober 2005 Je zal op de MU-5000FS een gebruiker moeten aan maken met lees en schrijf rechten in een te delen directory. De Dreambox laat je vervolgens met deze gebruiker/paswoord combinatie de Samba share mounten met CIFS. Lees mijn CIFS faq eerst eens door! Dat zeg ik... lezen!
Gast Geplaatst: 23 oktober 2005 Geplaatst: 23 oktober 2005 Citaat: Je zal op de MU-5000FS een gebruiker moeten aan maken met lees en schrijf rechten in een te delen directory. De Dreambox laat je vervolgens met deze gebruiker/paswoord combinatie de Samba share mounten met CIFS. Lees mijn CIFS faq eerst eens door! Hoi Barebas, Als je de thread bedoeld die je eerder bent begonnen op dit board dan heb ik deze al doorgenomen. Daarin had je inderdaad al vermeld dat je een user moet aanmaken op de samba server. Dat heb ik ook gedaan. Deze gegevens ingevoerd zoals je hebt verteld maar het mounten wil gewoon niet lukken, telkens failed. (overgens is het idee ongeveer hetzelfde als op de HD van de pc opnemen Je zegt eerst jou FAQ doorlezen, heb je ergens anders nog een uitgebreide versie ?? Is het mogelijk dat de koppeling tussen netwerk en usb hdd het protocol dat de dreambox gebruikt niet ondersteund ? -- Ter aanvulling als ik in verkenner van me notebook op de netwerkschijf kijk moet in invoeren: \\192.168.1.111\VERSION__a1-1\dreambox\movie Hier is het ip adres van bekend, de koppeling naar me harde schijf is Version__a1-1 directory op hd is dreambox\movie --
Barabas Geplaatst: 23 oktober 2005 Geplaatst: 23 oktober 2005 Als je op mijn naam klikt dan zie je daar de verwijzing naar mijn homepage. Daar staat de faq. Dat zeg ik... lezen!
Gast Geplaatst: 24 oktober 2005 Geplaatst: 24 oktober 2005 FAQ gelezen, uitgevoerd en geprobeerd. Echter de dreambox kan nog steeds neit mounten naar de hardeschijf. Naar mij idee komt dat omdat ik in de directory niet alleen "dreambox" maar ook "VERSION__a1-1" moet invoeren. Dit gaat alleen niet omdat het symbool '_' niet te krijgen is. (komt van \\192.168.1.111\VERSION__a1-1\dreambox\movie) Iemand hier een oplossing voor ?
Barabas Geplaatst: 25 oktober 2005 Geplaatst: 25 oktober 2005 Log eens in op de Dreambox en mount eens met de hand: mount.cifs //Server-1/dreambox /hdd -o user=dreambox, password=geheim, nolock, rsize=32768, wsize=32768 (wel even de goede settings invullen) Dat zeg ik... lezen!
Gast Geplaatst: 26 oktober 2005 Geplaatst: 26 oktober 2005 Hej Barabas, Bedankt voor de poging om me te helpen met de MU-5000FS maar inmiddels heb ik hem ingeruild voor de NLSU2. Dit heb ik aan de praat en werkt naar behoren. bedankt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen