Gast Geplaatst: 23 oktober 2005 Geplaatst: 23 oktober 2005 Hoi, Ik heb onlangs een dreambox 500s gekcoht en heb een tijd lang zitten klooien om een gemini image (2.xx) aan de praat te krijgen met newcamd tbv Canal digitaal. Dat is mij nog steeds niet gelukt. zie link: http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...page=10#1000033 Als ik een PLi image er instop en de newcamd emu download doet deze het zonder verdere wijzinging. Als ik de settings voor newcamd copieer uit het PLi image werkt het nog steeds niet... Ik zou graag willen weten waarom het gemini image niet draait. het vreemde was dat als ik telnet naar de ENTITLEMENT_PORT krijg ik helemaal niets te zien... dus heb de processen gekilled: newcamd_6.03 (stuk of 5!?) en cardserver_6.03 en vervoglens via /var/bin/cardserver_6.03 1>/tmp/cardserv.log 2>&1 & /var/bin/newcamd_6.03 1>/tmp/newcamd.log 2>&1 & bij 1 van beide krijg ik iets vreemds in de log: could not initialize serial port 0/1 weet het niet meer precies (zet ieder keer mijn Pli image maar weer terug na een tijd klooien) Iemand moet deze problemen toch ook zijn tegen gekomen?? Hopelijk weet iemand wat hier aan de hand is... Greetz MiniMe
Gast Geplaatst: 23 oktober 2005 Geplaatst: 23 oktober 2005 Heb het probleem hier ook en wacht vol spanning. Camd werkt overigens wel, maar goed dat was je vraag niet.
Gast Geplaatst: 23 oktober 2005 Geplaatst: 23 oktober 2005 Hoi He gelukkig nog iemand met hetzelfde probleem... camd heb ik idd niet geprobeerd, had uitgezocht hoe cardsharing werkte met newcamd dus heb me daar op geconcentreed... NB iemand die een werkend Gemini image 2.x heeft, dat is ook welkom... probeer ik dan zelf wel uit te vogelen wat er nu mis is..
Gast Geplaatst: 23 oktober 2005 Geplaatst: 23 oktober 2005 Gemini 2.40, vandaag geinstalleerd en werkt uitstekend. Gewoon te vinden in dit forum.
Gast Geplaatst: 23 oktober 2005 Geplaatst: 23 oktober 2005 Hoi, Ik heb gemini 2.40 vanmiddag geprobeerd, zelfde probleem... :-( 2.10 en 2.20 en 2.40 allemaal hetzelfde probleem hier.... Greetz MiniMe
Gast Geplaatst: 23 oktober 2005 Geplaatst: 23 oktober 2005 eh...sorry verkeerd begrepen denk ik... werkt uitstekend met camd en dus niet met newcamd
Gast Geplaatst: 24 oktober 2005 Geplaatst: 24 oktober 2005 Ik las ergens in dit forum (kan het niet zo snel vinden) dat je de newcamd config van de DM7*** kan gebruiken (via addons installeren) Bij mij werkte het na deze config file te gebruiken meteen.. Misschien heb je daar iets aan.
Gast Geplaatst: 24 oktober 2005 Geplaatst: 24 oktober 2005 Citaat: Ik las ergens in dit forum (kan het niet zo snel vinden) dat je de newcamd config van de DM7*** kan gebruiken (via addons installeren) Bij mij werkte het na deze config file te gebruiken meteen.. Misschien heb je daar iets aan. Ja, klopt. De 500 config werkte bij mij ook niet. Heb er toen de 7*** newcamd ingezet en werkte meteen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen