Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

volgende vraag. Bezit een DB 7020. Deze hangt bedraad aan een KPN Experia router. Tijdens het boot proces van de box verkrijg ik een IP adres (in stop modus), maar tijdens het normale tv kijken verkrijg ik geen IP adres. Instellingen staan op DHCP, netwerk ON, Port 80. Ook een vast IP adres geeft hier geen soelaas. (bios speed staat op auto).

Iemand enig idee?

Groeten ftjl

Geplaatst:

Ik snap even iets niet, Je krijgt van kpn toch een vast ip-adres toegewezen ? Dus als je alleen een 7020 aan je modem hebt hangen, moet je toch het verkregen kpn-adres zelf vast instellen?

Brrr......Polarbear

1x VU+ DUO2 2x Twin dvbs-tuners +1x DM800 / 4 quad lnb's/ Fuba-78cm-schotel. 19.2E/13.0E/23.5E/28.2E

Geplaatst:

nee, de 2nd stage bootloader gebruikt zelf DHCP om een geldig IP te krijgen, maar dat alleen als je hem in network boot mode opstart (STOP mode).

In andere gevallen wordt het netwerk pas gestart door je image.

Geplaatst:

Modem is xxx.xxx.xxx.1.

De PC hangt er ook nog aan. Deze krijgt normaal een IP adres toegewezen (xxx.xxx.xxx.2).

Tijdens boot van de dreambox krijgt de 7020 xxx.xxx.xxx.3 toegewezen (in stop modus). Tijdens het normale opstarten zie je eerst activiteit op de netwerkpoort (knipperende ledjes tijdens de boot fase). Daarna wordt de flash verder geladen (Zelf, geloof ik) en camd3 opgestart. Dan is er echter geen enkele activiteit meer op de netwerkpoort. Het maakt hierbij niet uit of ik onder de DB communicatie instellingen DHCP selecteer, of het IP adres vast ingeef. Ik weet niet wat het probleem verder is? Enig idee hoe verder?

groeten ftjl

Geplaatst:

Ik vraag me af waarom je zo geheim doet over een intern ip.

Je zal wel 192.168.100.1 of 10.0.0.1 hebben. Dat mag iedereen weten, en is totaal niet interessant.

Maar om toch nog een oplossing aan te dragen.

Gebruik eens een vast ip adres. Vul in je dreambox maar een ip adres in.

Bijvoorbeeld xxx.xxx.xxx.50, dan weet je zeker dat je dreambox geen ip conflict geeft met je pc's.

Geplaatst:

Dan moet je hem wel uit je dhcp range op de experia halen, anders gaat het misschien een beetje fout. Ik weet overigens niet of dit werkt, want het experia gebeuren en internetplusbellen staan nog in de kinderschoenen; (zie het tweakers.net forum maar eens!)

Brrr......Polarbear

1x VU+ DUO2 2x Twin dvbs-tuners +1x DM800 / 4 quad lnb's/ Fuba-78cm-schotel. 19.2E/13.0E/23.5E/28.2E

Geplaatst:

In 't Experia beheer kan ik nog niet in als beginnend gebruiker bij het Internetplusbellen gebeuren. Daar zal ik nog even op moeten wachten. De oplossing, indien mogelijk, om het IP adres uit de DHCP range te halen kan ik pas later testen.

Een andere vraag rijst nu. Blijkbaar ziet de DHCP client van de 2nd bootloader wel de router. Die van de image (Gemini 2.20) echter niet. Is dit DHCP proces een apart proces dat dient te worden opgestart? Is het mogelijk deze te killen en opnieuw te starten? Blijkbaar geeft de DHCP toewijzing in de image een probleem. Is hier niet wat te proberen?

groeten ftjl

Geplaatst:

Ik denk toch dat het iets met je experia te maken heeft;

Zelf heb ik dit gedoe vorige week ook besteld, maar nog niet binnen. (duurt max.werkdagen) Ik denk dat ik de experia in stealth mode (server) (via mijnkpn) ga zetten en daar direct een linksys routertje achter hang. Je linksys stel je dan in als dhcp-server naar je lan. En dat zou vlgs mij probleemloos moeten werken.

Brrr......Polarbear

Geplaatst:

Ik betwijfel het. De 2nd stage bootloader krijgt immers probleemloos een IP adres van de experia, via DHCP.

Geplaatst:

Probeer een vaste IP-adres ipv DHCP. Gebruik wel een IP-adres die buiten de range van de DHCP valt anders krijg je 'duplicated IP-adres' erros. Even een algemene opmerking: DHCP kun je het beste gebruiken voor clients. Voor servers gebruik je een vaste IP-adres. In mijn ogen is de dreambox een server en zou ik hem een vaste IP-adres geven.

Bv:

Router = x.x.x.1

Je fileserver = x.x.x.2

Printserver = x.x.x.3

Dreambox1 = x.x.x.4

Dreambox2 = x.x.x.5

etc...

DHCP range = x.x.x.50 t/m x.x.x.59 (10 stuks)

Je Gateway-adres is gelijk aan het adres van de router: x.x.x.1. Dit is namelijk de gateway naar het internet. Voor subnetmask zou ik het volgende gebruiken: 255.255.255.0.

Wil je ooit gebruik maken van interne cardsharing, videostreaming etc dan is dit voorbeeld een goede opzet.

Groet,

Prisma

Geplaatst:

Vrienden,

het is gelukt om de DB aan het internet te hangen. Ik ben bang dat het echter een beetje geluk is, want dezelfde configuratie, als nu in gebruik, gaf meerdere malen geen verbinding(timing problemen?). Ik heb nu de DB in 10 Mb full staan, en een vast IP adres gebruikt. Tegen de verwachting in was er plots een verbinding.

Nu echter het volgende probleeem, wat m.i. een netwerkprobleem is. Configuratie is als volgt:

DB vie Cat5 kabel aan router/modem, PC via WIFI aan router/modem. Nu gebruik ik een Siemens Gigaset USB adapter als zender/ontvanger op de PC. Het webinterface van de DB (http://IP_dreambox) is goed te ontvangen. Echter pingen van de router of dreambox lukt niet (onbekende fout: foutcode 65). Ook een ftp of telnet sessie op IP_dreambox wil niet lukken (network error).

Er zit volgens mij ergens een software conflict, wie heeft enig idee wat het probleem kan zijn, of aanwijzingen om het probleem op te sporen?

groeten ftjl

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen