tellar Geplaatst: 25 oktober 2005 Geplaatst: 25 oktober 2005 Hallo, Mijn ouders hebben bepaalde problemen met de DM500 die ik voor ze gekocht heb. Bepaalde zenders op de Astra2 storen behoorlijk. De signaalsterkte is meestal goed, toch fluctueert de BER-waarde behoorlijk. Een voorbeeld voor 1 zender: SNR: 81% AGC: 91% BER: 396 Wat houdt die BER-waarde precies in? En de SNR en AGC? Zou dit aan het uitrichten kunnen liggen? Andere transponders op de A2 zijn heel erg sterk juist. Het is ook niet de Dect telefoon die voor de storing zorgt. ____________________________________________________ Visiosat Bisatellite. Sky Digibox, DM7020S(120GB) en een DM600PVR(120GB). Sky Movieworld/CDS Family+Versatel/TVVLaanderen
Littlesat Geplaatst: 25 oktober 2005 Geplaatst: 25 oktober 2005 Die BER is het aantal bits wat per 16384 bits fout binnen komen!!! Dus 396 is ongeveer een biterrorrate van 10^1.62. In dit geval zou ik de schotel dus ietsje beter uitrichten, zodat de ber op 0 uitkomt (Beter dan 10^4.21)!! Tot 160 houd je ongeveer nog gewoon beeld (mits niet flukturerend) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
tellar Geplaatst: 25 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2005 Mijn ervaring is ook dat het wisselen van uitgang op de switch effect hier op kan hebben. Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt? ____________________________________________________ Visiosat Bisatellite. Sky Digibox, DM7020S(120GB) en een DM600PVR(120GB). Sky Movieworld/CDS Family+Versatel/TVVLaanderen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen