Ga naar inhoud


[Strong 8100] strong 8100 goldbox ziet smartcard niet meer


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bijna 2 jaar geleden heb ik bij de praxis een setje gekocht van de firma heynen, hierin zat een schotel en de strong 8100 met de opdruk Strong Gold Box.

1 week voor de garantie over was zag de tuner de smartcard niet meer en deed dus niets meer behalve "steek de smardcard in lezer 1 aub ".

De praxis was hier schijnbaar op voorbereid en ik kreeg meteen een nieuwe tuner voor garantie.

Nu zijn we precies een jaar verder en de nieuwe tuner doet exakt hetzelfde.

Weet iemand of dit type misschien een fabrieksfout heeft, de garantie is nu over dus elke hulp is welkom.

Ik gebruik originele software en smardcard ( ook andere originele card geprobeerd ).

Stroom eraf ook gebrobeerd, helpt ook niet ,wie o wie weet het ?


Geplaatst:

De cardreaderchip is waarschijnlijk stuk dat gebeurt meer met de 8100 en deze chip kun je nergens meer krijgen tenminste ik kan er niet aan komen (ik zoek er ook nog een paar) het gaat om de TDA8007BHL/C2 chip.

Geplaatst:

Kan de tuner dan eventueel via een officiele weg gerepareerd worden ?

Deze tweede tuner is ook maar een jaar gebruikt.

Of weet iemand anders waar de chip vandaan gehaald kan worden.

Bedankt voor de snelle respons.

Geplaatst:

Had jij geen 3 jaar garantie op de strong dan ? ik had namelijk 3 jaar garantie ik heb hem niet bij een bouwmarkt vandaan maar goed.

Geplaatst:

Heb ik nooit bij stilgestaan, ik heb een kassabon van de praxis daar staat verder niets op.

Zou dit in de gebruiksaanwijzing moeten staan ?

Die zou ik dan op moeten zoeken !

Geplaatst:

Ja, ik heb alles nog alleen de doos niet, ben wel al even op het net aan het zoeken geweest.

De gegevens van de chip staan op digchip.com en het ding wordt door philips gemaakt moet.. zou je zeggen dan moet hij toch te krijgen zijn.

Geplaatst:

Vanaf dat ik de eerste tuner gekocht heb is er precies twee jaar en 1 maand verstreken.

De praxis waar ik de set kocht heeft de leverancier gebeld, die verklaarde dat er twee jaar garantie op zat en dus net uit de garantie was.

Echter omdat dit schijnbaar een bekend probleem is wilden ze de tuner toch kostenloos repareren.

Nu maar kijken wanneer ik hem weer terug krijg.

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...