rikkie Geplaatst: 25 oktober 2005 Geplaatst: 25 oktober 2005 Bijna 2 jaar geleden heb ik bij de praxis een setje gekocht van de firma heynen, hierin zat een schotel en de strong 8100 met de opdruk Strong Gold Box. 1 week voor de garantie over was zag de tuner de smartcard niet meer en deed dus niets meer behalve "steek de smardcard in lezer 1 aub ". De praxis was hier schijnbaar op voorbereid en ik kreeg meteen een nieuwe tuner voor garantie. Nu zijn we precies een jaar verder en de nieuwe tuner doet exakt hetzelfde. Weet iemand of dit type misschien een fabrieksfout heeft, de garantie is nu over dus elke hulp is welkom. Ik gebruik originele software en smardcard ( ook andere originele card geprobeerd ). Stroom eraf ook gebrobeerd, helpt ook niet ,wie o wie weet het ?
Gast Geplaatst: 25 oktober 2005 Geplaatst: 25 oktober 2005 De cardreaderchip is waarschijnlijk stuk dat gebeurt meer met de 8100 en deze chip kun je nergens meer krijgen tenminste ik kan er niet aan komen (ik zoek er ook nog een paar) het gaat om de TDA8007BHL/C2 chip.
rikkie Geplaatst: 25 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2005 Kan de tuner dan eventueel via een officiele weg gerepareerd worden ? Deze tweede tuner is ook maar een jaar gebruikt. Of weet iemand anders waar de chip vandaan gehaald kan worden. Bedankt voor de snelle respons.
Gast Geplaatst: 25 oktober 2005 Geplaatst: 25 oktober 2005 Had jij geen 3 jaar garantie op de strong dan ? ik had namelijk 3 jaar garantie ik heb hem niet bij een bouwmarkt vandaan maar goed.
rikkie Geplaatst: 25 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2005 Heb ik nooit bij stilgestaan, ik heb een kassabon van de praxis daar staat verder niets op. Zou dit in de gebruiksaanwijzing moeten staan ? Die zou ik dan op moeten zoeken !
rikkie Geplaatst: 25 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2005 Ja, ik heb alles nog alleen de doos niet, ben wel al even op het net aan het zoeken geweest. De gegevens van de chip staan op digchip.com en het ding wordt door philips gemaakt moet.. zou je zeggen dan moet hij toch te krijgen zijn.
rikkie Geplaatst: 25 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2005 Ik heb dit hele verhaal naar de technische support site van strong gezonden,als ik antwoord krijg dan voeg ik het wel toe aan dit verhaal.
rikkie Geplaatst: 26 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2005 Vanaf dat ik de eerste tuner gekocht heb is er precies twee jaar en 1 maand verstreken. De praxis waar ik de set kocht heeft de leverancier gebeld, die verklaarde dat er twee jaar garantie op zat en dus net uit de garantie was. Echter omdat dit schijnbaar een bekend probleem is wilden ze de tuner toch kostenloos repareren. Nu maar kijken wanneer ik hem weer terug krijg.
rikkie Geplaatst: 11 november 2005 Auteur Geplaatst: 11 november 2005 De fabrikant heeft schijnbaar de chip ook niet meer, hij wordt kosteloos omgeruild voor een strong srt 6825. Bedankt voor de reakties.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen