Ga naar inhoud

Slechte staart-karakters in Tuxtxt

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik lees nergens dat iemand ook last heeft van de slechte leesbaarheid van met name de "staartkarakters" bij het gebruik van teletekst.

Het lijkt wel of de karakters te laag in het quadrant staan, de P is een kleine D, de g is zonder staart, zelfs van de j valt een stukje weg. Spelen met de parameters help wel (y=-4) om de karakters op te tillen, maar dan komen ze in de knoop met de erboven liggende regel.

Weet iemand een betere oplossing?

Geplaatst:

De verhouding aanpassen bij de positie van tuxtxt. Kan bij setup osd settings.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Geplaatst:

Dat begrijp ik niet, in dat scherm kun je alleen tuxtxt centreren.

Tenzij je bedoeld om hier de hoogte/breedte verhouding te veranderen, maar dat verandert niets aan de karakters.

Geplaatst:

Tsja, het onderwerp is "Tuxtxt 1.91 beschikbaar" en dat heeft niks met de klacht te maken. Dat draadje vind je dus niet met de zoek optie.

Maar ik ben wel blij dat ik niet de enige ben, hoewel er kennelijk (nog) geen oplossing is.

Geplaatst:

is er wel dus, even goed zoeken dan vind je het. je scherm staat de 'breed' ingesteld, dus je moet hem iets hoger maken via de tuxtxt position optie. als je een breedbeeld tv hebt wil het ook wel eens helpen even te spelen met de 16/9 instellingen en hem positioneren terwijl ie op 16/9 staat

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen