Ga naar inhoud

Read-only file system DM500C ????

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

mischien een zeer stomme vraag maar kan iemand mij uitleggen waarom ik geen files kan edite zoals /etc/init.d en dat ik dan dit krijg "Read-only file system" ik wilde proberen eigen image te maken maar lukt niet echt zo als je niks kan chmodde gaat niet.

Geplaatst:

Domme vragen bestaan niet.

Simplistisch gezegd, kun je daar niet bij, omdat de image ingepakt in je flash geheugen zit.

Waar je wel bij kunt is /var

Wil je echt de image aanpassen, dan zul je hem moeten uitpakken, bewerken en weer inpakken.

Voor de huidige images, met LZMA patch, heb ik tot het nu nog niet voor elkaar gekregen.

Magic

The latest Pli in the box. Vu+ Duo,Dm7000, Triax+ Stab en Wavefrontier T55

Geplaatst:

omg rare box nu kan ik opeens wel schrijven in /var ging eerst ook niet...

maar aan alleen /var heb je zeker niks je moet natuurlijk wel dingen kunnen starten als ie boot?

EDIT:

mn telnet kent cvs ook niet? zoals daar staat uitgelegd

Geplaatst:
Citaat:
Enig idee waarom ik die CVS command niet kan doen op mijn box?

Omdat dit bedoeld is om te cross-compilen op een PC, niet om direct op de Dreambox. Zo zou 't wel kunnen werken, maar op deze manier bouw je volledig een nieuwe image. Misschien is 't makkelijker om gewoon een bestaande images uit te pakken, je files aan te passen, en weer in te pakken. Zoek 'ns op "uncramfs" (hier bijvoorbeeld). Zoals Hyunday Magic zegt, werken deze tools niet op de laatste images met de LZMA-patch.
Geplaatst:

Nou kijk ik wil dus mijn eigen image proberen te maken omdat het toch op linux draait maar dan moet ik dus wel weten of het mogelijk is om een eigen image te maken wat ik eigenlijk wilde doen is de orginele van dreambox aanpassen als dat mogelijk is of een andere aanpassen kan iemand mij dat dan aub uitleggen via pm of hier maakt niet uit.

Geplaatst:

Je kunt eerst 'ns proberen een bestaande image uit te pakken, aan te passen en weer in te pakken. Zie daarvoor de link die ik je gaf, en voor de nieuwste in/uitpak-tools hier .

En je kunt 'em natuurlijk ook helemaal zelf gaan bouwen. Zie dan 't linkje naar de database wat hier ook gegeven is. Ik kan er niet veel aan toevoegen. Op http://forum.tuxbox.org/forum/ is ook veel informatie te vinden.

Gewoon proberen dus maar!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen