Gast Geplaatst: 1 november 2005 Geplaatst: 1 november 2005 Hallo mensen We hebben hier het volgende probleem en zoeken hiervoor een oplossing (als deze er inmiddels al is. We hebben een Topfield 5510 PVR , Aston 1.07 met nieuwste software, Canal digitaal kaart. Als we op tuner 2 een gecodeerde zender opnemen en op tuner 1 een gecodeerde zender kijken kunnen we na enige tijd de gecodeerde zender niet meer kijken omdat canal digitaal de kaart op datum terug zet. Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat je avonds de gecodeerde zenders door de kaart kunt laten lopen en de zenders weer gedecodeerd worden opgenomen. Heelaas kan ik dit bericht nergens meer vinden of heb ik mij destijds vergist en betreft het hier de EPG. Max
huipie Geplaatst: 1 november 2005 Geplaatst: 1 november 2005 hoi, ik heb de 5500 pvr met aston 1.07 en CD kaart. hij neemt gewoon op maar kijk ik gelijkertijd een andere zender dan is hetgene wat op dat moment wordt opgenomen niet te kijken. speel ik dat af (gelijk na de opname of wanneer dan ook ) dan geeft de reciever "geen kaart" aan. en kan ik het niet bekijken. neem ik bijvoorbeeld een prog op rtl4 op voor 1 uur kijk rtl5 en zet na een half uur rtl4 op en dan kan ik het eerste half uur niet afspelen (tenmiste hij decodeerd het niet) en het tweede half uur wel. net alsof hij niet decodeerd tijdens het afspelen en alleen zichtbaar maakt wat tijdens het opnemen gedecodeerd is. graag hulp, heb nog niks kunnen vinden in FAQ b.v.d. TF7700HDpvr-750GB-Aston 1.07 (2.18) Ø80dualvast - Ø80draaibaar TF5500pvr-Matrix rev-Ø80dual vast Humax 5400
Gast Geplaatst: 1 november 2005 Geplaatst: 1 november 2005 Ik zou eens proberen om de "dual decoding" optie uit te zetten (je kunt zien dat het aan staat als je PIP kunt doen met NL1 en NL2. Dat kan alleen met dual decoding aan). Wat er volgens mij gebeurt in zo'n gevallen is dat de stream door de CAM heen wordt gestuurd, maar de CAM descrambelt hem niet. De tuner denkt van wel, en als je dan afspeelt heb je geen beeld omdat het "descrambled" bitje al gezet is. Krijg je (soms) ook als je een MR (Matrix) CAM gebruikt - de opname wordt dan onbruikbaar. De gewone Aston (en XCAM, MR in UCAS mode) heeft hier geen last van. In de FAQ vind je wel hoe je een opname kunt decoderen - maar dat heeft niks met je probleem te maken, blijkt uit je tweede deel.
huipie Geplaatst: 1 november 2005 Geplaatst: 1 november 2005 Ik heb de optie dual decoding al eens uitgezet maar dat helpt niet. het is zelfs zo dat bij dualdecoding aan ik alleen maar zender kan pip-en die in elkaars bereik vallen, bijvoorbeeld wel: rtl4 groot rtl5 pip, maar: nl-1 groot rtl4 pip, werkt niet ? ik heb de (laatste) firmware van sept erop staan. kan het zijn dat ik iets anders in de settings moet aanpassen. of kan het zijn dat ik de aston 1.07 cam moet updaten (maar hoe ??) zoals je al aangeeft een opname nogmaals afspele/en opnemen tegelijkertijd zodat deze ongecodeerd wordt was al bekend maar heeft niks met mijn probleem te maken. bvd TF7700HDpvr-750GB-Aston 1.07 (2.18) Ø80dualvast - Ø80draaibaar TF5500pvr-Matrix rev-Ø80dual vast Humax 5400
Sigma Geplaatst: 1 november 2005 Geplaatst: 1 november 2005 heb gisteren robin hood op genomen op tuner twee met tuner één naar andere programma's gekeken en hij speelt gewoon af bij de op name stond dual decoding op aan Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
rotel Geplaatst: 1 november 2005 Geplaatst: 1 november 2005 kaart wordt toch niet meer terug gezet op datum is toch opgelost? topfield 5500 pvr . aston 105
huipie Geplaatst: 1 november 2005 Geplaatst: 1 november 2005 Hij doet het soms wel goed, maar vaak dus niet. hieronder een recent voorbeeld: zaterdag 29-10 Idols/rtl4 opgenomen, gekeken naar wegmisbruikers (tijdens eerste half uur) naar wegmisbruikers/sbs6 gekeken daarna op rtl4 gezet en vertrokken. Idols is alleen het laatste half uur te bekijken het deel dat tijdens het kijken naar wegmisbruikers is opgenomen wordt NIET gedecodeerd, er komt het rode balkje met: "geen kaart" in beeld en beeld blijft bevroren en teller loopt door tot aan het moment waar ik geschakled heb van sbs6 naar rtl4 en dis de opname is gedecodeerd. graag hulp TF7700HDpvr-750GB-Aston 1.07 (2.18) Ø80dualvast - Ø80draaibaar TF5500pvr-Matrix rev-Ø80dual vast Humax 5400
kantjer Geplaatst: 1 november 2005 Geplaatst: 1 november 2005 Ik heb soort gelijke problemen gehad met mijn 5000PVR ik heb de firmware opnieuw geladen volgens deze methode: instellingen opslaan (vega) Alle taps uit auto start toppy opnieuw opstarten terug naar fabriek instellingen firmware laden terug naar fabriek instellingen spanning eraf (minimaal 10 seconden) toppy opstarten Instellingen terug zetten taps terug plaatsen in auto start Klinkt omslachtig maar heeft bij mij het probleem opgelost. suc6 Topfield TP5000PVR Visiosat Bisatellite G3 Aston 1.07 (CD smartcard) Dragon 4.1 Astra 1,2 en Hotbird Firmware 5.13.62 aXeL - PɆSTU (Aug 8 2007)
huipie Geplaatst: 1 november 2005 Geplaatst: 1 november 2005 zal het es proberen badankt. TF7700HDpvr-750GB-Aston 1.07 (2.18) Ø80dualvast - Ø80draaibaar TF5500pvr-Matrix rev-Ø80dual vast Humax 5400
chefklef Geplaatst: 1 november 2005 Geplaatst: 1 november 2005 Even een vraag over het opslaan van de instelling met vega: - Worden ook de timer instellingen bewaard met vega ? en - Worden de timer instellingen verwijderd bij een fabrieks reset ? Thanx Topfield 5000PVR, visiosat 60 cm, Matrix Reloaded, Aston 2.09
kantjer Geplaatst: 1 november 2005 Geplaatst: 1 november 2005 Alle instellingen worden verwijderd met een fabrieks reset, (niet je opname e.d. die op HD staan) Vega slaat alle instellingen op incl. je timers. Na het terug zetten van je instellingen met vega heb je het systeem weer volledig terug (zenders, instellingen, timers etc.) Topfield TP5000PVR Visiosat Bisatellite G3 Aston 1.07 (CD smartcard) Dragon 4.1 Astra 1,2 en Hotbird Firmware 5.13.62 aXeL - PɆSTU (Aug 8 2007)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen