Ga naar inhoud

probleem aanmaken dir /movie onder /hdd

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb zopas de laatste pli geinstalleerd op mijn db500.

Alles lijkt goed te werken. Nu maak ik normaal gezien een mount van mijn server naar /hdd/movie.

De dir /hdd staat er wel maar doordat die read-only is kan ik er geen map in aanmaken. De attributen wijzigen biedt ook geen oplossing.

Het lukt me wel om de server te mounten naar /hdd maar dan kan ik geen opnames maken doordat /movie ontbreekt.

Weet iemand hier een oplossing voor?

VU+ Duo met 750GB Harddisk

dreambox 7250 met 320GB Harddisk

dreambox 7000s met 200GB Harddisk

2x dreambox 500s

WaveFrontier T90

West-Vlaanderen - Belgie

Geplaatst:

je mount je gedeelde dir naar /hdd

Binnen die gedeelde dir moet een map 'movie' bestaan. Dus eerst mounten, dan pas binnen die mount een map aanmaken (of zorgen dat je die map op je server binnen de gedeelde dir aanmaakt)

Als je die dir wel kan mounten naar /hdd maar geen map kan aanmaken via je dreambox staan je rechten niet goed of je mount als read-only

Geplaatst:

het is nu inderdaad opgelost door op de server een map /movie aan te maken, nochtans ben ik 100% zeker dat ik vroeger een map /movies onder /hdd kon aanmaken op de dreambox zelf.

Nu, het speelt geen rol, alles werkt weer zoals het moet. Dat is het belangrijkst. Bedankt Hugo.

Dit is ook de eerste image die ik tegen kom waarmee ik met de db500 kan "opnemen" selekteren via de timer optie. Met andere images kon ik alleen de timer programeren via de pc.

2x dreambox 500s

WaveFrontier T90

West-Vlaanderen - Belgie

Geplaatst:
Citaat:
het is nu inderdaad opgelost door op de server een map /movie aan te maken, nochtans ben ik 100% zeker dat ik vroeger een map /movies onder /hdd kon aanmaken op de dreambox zelf.

Dat kan nog steeds, maar dan moet je eerst (zoals Hugo al aan gaf) de PC mounten, en dan pas de map movie aanmaken.
Als je eerst de map movie probeert aan te maken, komt die op de Dreambox zelf terecht, en daar is /hdd niet beschrijfbaar.
Als je eerst mount, komt-ie meteen al op de share (ook al geef je het commando op de dreambox), en de share is wel beschrijfbaar.
De enige plek waar je op de Dreambox kunt schrijven, is onder /var en subdirectories daarvan.
De enige manier waarop je rechtstreeks in /hdd kunt schrijven is als /hdd geen 'echte' directory is, maar een symlink naar bijvoorbeeld /var/hdd.
Misschien was dat in je vorige image het geval?

Greetz, Lion.
Geplaatst:
Citaat:

De enige manier waarop je rechtstreeks in /hdd kunt schrijven is als /hdd geen 'echte' directory is, maar een symlink naar bijvoorbeeld /var/hdd.
Misschien was dat in je vorige image het geval?

Greetz, Lion.

misschien was dit wel zo, maar hoe kan ik nu op mijn db500 ook nog een mount maken naar de hdd van mijn db7000. Waar moet ik dan de map aanmaken die verwijst naar de db7000.
In principe deed ik dit onder /hdd/db7000 maar nu zou die map dan eigenlijk om mijn server aangamaakt worden, wat niet de bedoeling is.

2x dreambox 500s

WaveFrontier T90

West-Vlaanderen - Belgie

Geplaatst:

Als je een /hdd/db7000 zou kunnen aanmaken op de db500 zelf, en je mount dan daarna de PC op /hdd, dan is daarmee de /hdd/db7000 onzichtbaar (en dus onbereikbaar) geworden!

Bij mounten vervang je een complete directory met inhoud en subdirectories en al door de mount.

De directories waar je iets 'op' mount zijn alleen maar een 'stub', een soort houvast voor het mount commando. De inhoud ervan wordt niet gebruikt.

Vandaar ook dat je op /hdd wel iets kunt mounten, hoewel je er (vóór de mount) niet in kunt schrijven, omdat-ie in de compressed flash zit.

Als je dus zowel de PC als de db7000 tegelijk gemount wil hebben, dan moet je dus eerst de PC mounten op /hdd, dan /hdd/db7000 aanmaken (die dan inderdaad op de PC staat!) en vervolgens de db7000 mounten op /hdd/db7000.

De inhoud van de db7000 map op de PC doet er dan niet meer toe, en is onzichtbaar op de db500.

Je hebt dus verder in performance geen last van deze 'omleiding' via de PC, het dataverkeer gaat rechtstreeks van de db500 naar de db7000, al zal de PC wel aan moeten staan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen